My Magic Bullet

image67

En lycklig ägare av en Magic Bullet!



Jag hade ju tänkt avsluta min blogg efter Mexicoresan men nu kan jag inte hålla mig. Jag måste berätta för Er att äntligen känner jag mig som en hel och lycklig människa!

För flera år sedan såg jag ett reklaminslag på TV-shop som jag helt enkelt inte kunde slita mig ifrån. Inslaget handlade om en liten hushållsmaskin som klarade av allt man kunde önska sig för att underlätta matlagningen och göra allt så mycket trevligare. Den mixade, hackade och mosade faktiskt utan att man behövde göra någonting alls, nästan... Inte nog med det... runt bardisken och de käcka människorna som demonstrerade  vidundret till apparat stod ett gäng "beautiful people" som med suckar, stön och glada tillrop följde matlagningen. De drack alla på en snabbt ihopmixad fruktdrink i speciella muggar som naturligtvis medföljer setet. Man var noga med att tala om att runt muggens överkant fanns en färgad plastring som man lätt kunde skurva av och på (praktiskt) och med varsin personlig färg kunde man hålla reda på sitt glas HELA kvällen! (För hur lätt är det inte att ta fel glas när man har party!) Det kändes så fiiint och äkta men de fick mig faktiskt att skämmas lite över att jag inte redan hade berikat min hushållsmaskinpark med denna livsnödvändiga maskin.  

 "The beautiful people" var mäkta imponerade över allt vad makapären kunde uträtta och så trevligt som de hade sen! Själv satt jag där framför TV:n som en fågelholk och tänkte på min knallgula matberedare från 1974 och kände till slut att jag skulle vilja vara en av de vackra människorna runt bardisken i TV. Jag kunde höra mig själv säga "My God!". "Is this really happening?" Jag tror reklaminslaget pågick i 30 minuter och jag satt som fastklistrad hela tiden!

Hade det inte varit för priset hade jag naturligtvis slängt mig på telefonen direkt och gjort en beställning för jag tror att man t o m skulle få några extra muggar som bonus om man beställde direkt... men min plånbok klarade inte av denna utgift.

Detta var som sagt för länge sedan. Nu i helgen kom min dotter Stina på besök och hon  berättade om en auktion på nätet som hon tyckte jag skulle besöka. "Det är bara nya grejor och det är jättebilligt".  När hon åkte hem på söndagen bestämde jag mig för att titta på auktionen... och vad är det första jag får jag se om inte en MAGIC BULLET (Det var så den hette, det hade jag glömt!). Jag satte igång och bjuda och vann till slut budgivningen på 180 kr! 180 kr, vilket fynd för en Magic Bullet! En Magic Bullet som kan förändra ens liv! En Magic Bullet som kan göra mig till The Dinnerparty Queen! 180 kr!

Idag har jag varit på macken och hämtat hem mitt paket. Ensam i köket hade jag en högtidsstund när jag packade upp alla tillbehör och sist men inte minst 4 plastmuggar med avtagbara plastringar i rött, gult, blått och grönt. 

Nu ser jag verkligen fram emot att bjuda hem några väninnor på en maglagningskväll. Då ska jag ta fram Magic Bullets "10 second recipes" och mixa ihop smaskiga drinkar till var och en, som t ex en "Frozen Pina Colada" eller en "Classic Frozen Margarita".  Mina väninnor ska stå runt mig och utbrista "Oh My God"  och sedan ska vi tillsammans hacka, mosa och mixa ihop en fantastisk måltid. Kanske blir det en "Turbo Tomato Soup"  eller en "Lickety-Split Deviled Ham". Sedan mixar jag ihop några nya drinkar och det bästa är nog att vi kommer att kunna hålla reda på våra egna muggar HELA KVÄLLEN!

Kommentarer
Postat av: Lena

fått fram några fina recept? du kan lämna den i huset när ni flyttar. puss

2008-04-18 @ 08:28:45
Postat av: mR wONG

WHERE IS THE MAGIC BULLET NOW ?

2012-05-21 @ 19:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0