Inga - Hur kul är det med vinter EGENTLIGEN? Eller - Tur att man inte är en katt!

Ju äldre jag blir desto kinkigare blir jag vad gäller kyla. På vintern fryser jag ständigt både ute och inne om det inte är 25 grader i huset vilket det sällar är! Har man som vi vedeldning tar det ett par timmar att få upp normal temp inomhus när man kommer hem från jobbet på kvällen. Då blir det raggsockor och långkalsonger på och kura under täcket framför TV:n. Det är väl ungefär vad man orkar prestera då hjärnan frusit till is, händerna stela och naglarna blå.

Folk som påstår att vintern är en fantastisk årstid ljuger. Varför? Frågan har slagit mig då och då under senaste veckan då vi haft -18-20 grader varje dag. Vilken individ tycker att det är underbart att bylsa på sig en massa kläder, skotta fram bilen på morgonen, halka sig fram på vägarna och om man har tur komma fram till jobbet utan att råka ut för en bilolycka? Hur underbart är det att som barnen från Frostmofjällen, i motvind med snö och storm piskande i ansiktet, ta sig fram till postlådan för att hämta morgontidningen? Svara mig den som kan. Hur kul är det med vinter?

Min katt Nisse och jag är lika på många sätt och speciellt när det gäller vintern. Han ligger nu inne hela dagarna och mår gott i sängen och så fort jag öppnar ytterdörren springer han och gömmer sig. Det hemska är att Nisse är tvungen att gå ut eftersom jag ej lyckats lära honom att gå på toaletten. Att tvinga honom ut i snön varje morgon känns mycket grymt men jag står och väntar på honom medan han uträttar sina behov, sedan är han snabbt inne igen. Med denna blogg vill jag ha sagt till alla som har samma åsikt som jag ang årstiden vinter: Det är i alla fall tur att man inte är katt!

Kommentarer
Postat av: Stina

hahaha.. stackars katten..och.. stackars mamma. men nästa vinter kommer ni förmodligen komma hem till en varm lya :)

2008-12-11 @ 23:02:23
Postat av: Pia

Men tänk när det är runt -5 och solen lyser i snön så att det gnistrar, och när det knarrar under fötterna, åh tänk sedan, lite varm obo´j o punsch och värma sig med, är det inte helt underbart då?



Kram Pia

2008-12-12 @ 07:21:49
URL: http://www.collie.snabber.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0