Lite smatt och gott...


Efter Lenas kommentar har vi nu bokat om hemresan och ar redan pa vag!!! Skamt asido. Vi ar glada over att Ni trivs och mar bra... Vi far ta en diskussion om Petters vara eller inte vara, renovering m m nar vi kommer hem.

Sa till dagens blogg:

Jag maste saga att jag blivit riktig duktig pa att skilja pa alla de mexicanska ratterna efter snart fyra veckor. Jag har ocksa lart mig vilka ratter jag skall tacka nej till da jag fick en ordentlig "magpaj" de tva sista dagarna i Acapulco! Troligtvis berodde det pa den kryddstarka maten som vi atit sedan vi kom eller kan det mojligtvis ha varit mina egna hemmagjorda kottbullar eller janssons frestelsen?! Hur som helst, efter en sadan upplevelse ar man pa sin vakt.

image50

Den dagliga guacamolen.

image51
Den dagliga limonadan.

Igar kvall bjod vi ut Andreas pa en liten mexicansk restaurang. Vid en titt i matsedeln hittade Andreas sin favoritratt Sopa Azteca som han tjatat om i tva veckor. Vi beslutade av prova den till forratt. Sopa Azteca var verkligen jattegod, gjord pa krossade bruna bonor, tortilla och bacon men till fargen paminde den mig om tva dagar i Acapulco!!! Hur som helst gick det bra och jag kan lagga aven denna matratt till kan-ata-listan.

I tre dagar har det pagatt surftavlingar pa playa Zicatela. Kl 07 varje morgon har tavlingarna dragit igang och det har varit full aktivitet dygnet runt, bokstavligen. Vi var dar for nagra dagar sedan och sag semifinalerna. Inte for att vi forstod mycket av tavlingsreglerna men det var intressant att se.

image66
Min kamera ar val inte den basta att anvanda vid surftavlingar men om ni använder förstoringsglas
kanske ni ser att det är en surfare.



Sent i gar kvall tog vi med Andreas till Zicatela for att uppleva lite puls pa nara hall. Andreas och jag tyckte att det var lite for hogt ljud och lite for mycket av allting medan Einar (som ar van med nattlivet i Acapulco) nog hade kunnat dansa natten lang!



I morse bjod var hyresvardinna Sheila Clarke pa frukost vid laguna de Manialtepec. Vanner till henne driver en restaurang dar + ordnar utflykter i lagunen. Vi nojde oss med frukost eftersom vi varit dar i narheten forra aret pa sightseeing. En harlig morgon pa harlig plats - innan solen blivit alltfor het.

image53
Inga och Sheila


Pa hemvag visade Sheila sina andra tva uthyrningsodjekt "The twin cottages" som ocksa ligger har i PE. Dessa tva hus samt det vi bor i har hon byggt upp under tre ar samtidigt som hon arbetat som engelsklarare i sitt eget foretag. Dessutom ar hon en duktig skribent. (Googla Sheila Clark i PE). Under de korta stunder vi traffats har jag forstatt att hon ar en stark kvinna med "skinn pa nasan" som under 16 ar (efter flytten fr USA) byggt upp ett helt nytt och annorlunda liv pa egen hand i Mexico.


image54
Einar och Sheila i twin cottages.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0