Vårstädning II

Efter arbetsdagens slut i fredags åkte Lena, Liam, Stina och jag ner till Ljungaverk för att städa mina föräldrars hus. Med vår oerhörda effektivitet och genom noggrann arbetsplanering hann vi städa huset på två dagar. Vi hann också hälsa på halva släkten (tack vare att många av dem befann sig på samma plats vid samma tillfälle) hos morbror Leif där vi även inspekterade det spektakulära "garagebygget" som vid närmare inspektion av ritningen mer liknade en medelstor villa! Här träffade vi förutom Leif, morbror Rolf, mors kusin Erik-Paul, brorsdotter Helena med sambo Tomas, kusin Maud, kusin Johan med sambo Ullis och sist och minst, deras lilla dotter Vilma, 7 veckor gammal, Leif och Margaretas första barnbarn. En jättesöt liten tjej som troligtvis är den stora anledningen till nybyggnationen! Vad gör man inte när man får barnbarn? fråga mig och Einar! Bekvämt måste det vara när man hälsar på hos farmor och farfar! Nu får de en egen lägenhet på garagets andra våning. Kusinerna Maud och Erik kanske har spetsat in sig på lägenheten och redan börjat skissa på möblering m m men det kan de nog glömma. Här kommer lilla Vilma att husera och regera, det tror i alla fall jag.

Min bror Ove och svägerska Anna-Karin umgicks vi med på fredag kväll. Liam var blyg i två minuter när de kom och hälsade på oss men sedan gick han inte att hejda! Han underhöll oss i flera timmar... På lördag morgon kom Anna-Karin och erbjöd Liam att komma och hälsa på hos henne och det hade han inget emot alls. Vi hann då komma igång ordentligt med städningen och Liam var lycklig!

I morse, innan städningens slutspurt, var vi bjuda på frukost till morbror Rolf och moster Eivi. En härlig frukost med trevligt sällskap. Vilket bra sätt att umgås på! Att jag inte har tänkt på det förut! Istället för middagsbjudningar bjuder man in vännerna på frukost istället...  Tack för tipset!

Vi avslutade helgen med att samla fyra generationer på ett fotografi. Här är resultatet.

image73

Nedre raden: Mormors mor Siv, Liam och mormors far Sven
Övre raden: Mamma Lena och mormor Inga

Kommentarer
Postat av: Börje Danielsson

Kan bara konstatera att jag är imponerad. Det enda som fattas nu är att det kommer en Vårstädning III som inkluderar även de Norra Förorterna ! Är själv på ett 2 dagars Virkesköpar-seminarium i Bålsta. Är det någon som har några hektar till salu ?

Börje

2008-05-05 @ 08:43:48
Postat av: Johan

Precis! Vi får väl se vem som bor vart :-)
4 generationer! Det är imponerande.

Kul att se er alla!

Det blev inte mycket mer skrivet idag men jag återkommer.

Mvh /Johan

2008-05-05 @ 23:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0