Inga - I´ve got mail...

Einar och jag har ju mycket långt gångna planer på att bygga oss ett nytt hus. Allt är noggrant förberett. Tomten, som ligger bredvid tomten där vi bor nu, är köpt, skogen är avverkad, riset uppeldat, stubbarna borttagna, ritningen på huset ritad och stommen beställd.  Sedan har förstås Einar i detalj planerat grund, isoleringsmaterial, fönster och jag har  färgsatt alla rum, valt golvmaterial, planerat trädgården och är nu inne på gardintyger! En liten detalj i det hela är dock inte klar... Byggnadslovet. Förra veckan lämnade dock Einar in byggnadslovsansökan. Igår kom ett brev adresserat till Inga Alke från Östersunds kommun. När man bygger hus måste man ju alltid fråga grannarna om de har några invändningar mot att ett hus byggs i närheten. Nu har jag fått ett sådant brev, ett "Granneyttrande", med ett formulär där jag skall yttra mig om Einar Alkes planerade hus!!! Underbart att tjänstemän på kommunen har sådan humor, var min första tanke... Nu har det snart gått ett dygn sedan jag fick brevet och andra tankar har smugit sig in. SKA Einar verkligen få bygga huset? och är det så klokt att bygga ett nytt hus i hans ålder? Jag ska nog tänka igenom det här noga innan jag skickar in mitt svar.


Kommentarer
Postat av: Stina

hahaha.. eller.. va?!! är det bara pappa som ska bygga hus? får du va med mamma? du får nog tänka på det där.. :)

2008-11-30 @ 02:13:51
Postat av: Inga Alke

Jag har ju varit med och planerat huset men nu är jag inte 100 på att det är Einars mening att jag ska följa med till nya huset... I och för sig så kan det vara trevligt för Johan om svärmor ingår i hyran.

2008-11-30 @ 06:14:21
Postat av: Anne-Christin Friman

2008-11-30 @ 15:12:25
Postat av: Anne-Christin Friman

Men Inga, det var det värsta tokerier jag hört på längre. Skriv till ÖP och LT och berätta det här som en nyhet. Du kan tjäna dig en liten hacka kanske. Eller till Mittnytt som månadens skämt!! '

Ha det så bra i snön.

2008-11-30 @ 15:15:01
Postat av: Alina

Hej! Undrar om du har lust att tipsa om någon bra film? :) Ha det bra!

2008-11-30 @ 15:21:06
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0