Dagens storverk.... och kanske morgondagens

I dag har jag tillbringat ca 5  timmar med att sortera foton. Hundratals kort har fingranskats, sorterats i högar, slängts eller  klistrats in i album. Just nu känner jag mig mycket, mycket nöjd eftersom jag har haft detta jobb liggande som en stor tyngd på mina axlar i flera år. Jag tycker själv att jag är en "dålig fotograf" i den bemärkelsen att jag inte fotograferar så mycket men jag är nu benägen att ändra uppfattning om mig själv. Möjligtvis är det så att väldigt mycket har hänt just under de senaste åren som gjort att jag knäppt många bilder. Bara som exempel förra året då Einar, jag och Petter var till Mexico i december/januari,  jag åkte till Kreta med mina gamla HARO-tjejer (som verkligen blivit gamla eftersom vi firade en 50-åring och en 60-åring! Herre Gud vilka gamla kompisar jag har!!!) Sedan var det ju sommaren i stugan, släktgolfen i Funäsdalen och sedan en vecka i Turkiet med mina äldsta vänner (Ni kan ju bara tänka er hur gamla DE är!!!). Ja, man blir verkligen påmind om hur mycket som händer när man går igenom alla fotografier. Sen är det ju Liam! Massor av bilder...och Johans son Gabriel förstås. Äntligen hittade jag också bilderna från i somras då vi knäppte 4-generationsbilder, både Alkes- och Danielsson-familjen. Nu har jag skickat iväg dem till ÖP och Sundsvalls Tidning. Är det inte imponerande så säg!

Tyvärr tog albumen slut i kväll så jag har lite kvar, 131 bilder från Mexicoresan i år men det känns i alla fall skönt att ha fått ordning på de flesta bilderna. Det hade varit roligt om jag kunnat ta ett kort över hur köket såg ut idag mitt på dan då korten var utspridda över golv och bord och katten Nisse tyckte att det var roligt att trava över högarna och putta  på dem och sedan lägga sig rak lång och sträcka ut sig och sparka runt korten. (Han blev till slut utvisad!!!) Nu ligger ju min kamera fortfarande kvar hos Lena och Johan så det blev alltstå inga kort knäppta idag!

I morgon ska jag fortsätta med att röja i huset. Har tänkt ha en loppis innan vi flyttar nästa år... Kanske fler i familjen som vill vara med på den???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0