Inga - Förlovningsmiddag!

I går var vi bjudna till Johan och Lena på förlovningsmiddag tillsammans med Johans föräldrar Anders och Lisbeth. Det var inte vilken middag som helst. Vi blev bjudna på allsköns rätter som Lena lagat (i rättvisans namn måste nämnas att Johan hade stått, och stod även efter middagen, för disken. Den kan inte ha varit liten), måste ha tagit flera dagar att tillaga maträtterna. När vi kom fick vi champagne och till det egenhändigt kryddade och glaserade nötter m m snacks. Till middag bjöds det på rätter som tjälknul med sås, fyllda minitomater, marinerade svampar, paj, potatisgratäng, hembakat bröd och till det olika hummusröror. Som om detta inte var nog blev det två olika tårtor till efterrätt, choklad- samt citrontårta! Jag har säkert glömt något...

Idag fastar jag...

Jag hade, till min stora glädje och förvåning, kommit ihåg att  ta med  kameran för att föreviga detta stora tillfälle. Dels förlovningen och sedan att vi träffade Johans trevliga föräldrar för första gången men vad hände... Jag tog fram kameran och la den på vardagsrumsbordet och där ligger den troligt- och förhoppningsvis fortfarande. Inte ett kort blev taget. Vi får väl göra en rekonstruktion senare... I alla fall med de nyförlovade. TACK för en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0