Inga - En död färjman?

Ett litet tips.

Om man har varit på studieresa en hel dag och uttröttad kommer hem för att ta färjan från Isön till Norderön mitt i natten ska man inte tro att färjmannen ligger död inne i vaktstugan när han inte öppnar dörren när man ringer på för att be om  skjuts över sjön. Man ska inte vänta en timme till i bilen och försöka sova och tänka att "om nu färjmannen är död i stugan kan jag vänta till i morgon bitti då kommer det säkert en ny och skjutsar hem mig". Sedan ska man inte, helt dumt, gå och ringa på igen efter ännu en timme till och tänka att "om han ändå lever lite grann så kanske han hör mig denna gång och ger ifrån sig ett litet ljud eller kravlar sig upp om jag ringer på". Nej, man ska heller inte vänta så länge så att man börjar yra av ren utmattning, mår illa och får hallucinationer av hunger och trötthet .
 
Så här ska det gå till:
När färjmannen inte öppnar dörren efter första påringningen ska man krypa under bommen, knata uppför trappan, knacka på färjhytten för DÄR ligger han förmodligen och sover. Och när han vaknar skjutsar han Dig gladeligen över sundet så att du får Din välbehövliga skönhetssömn!  Man kan också göra det enkelt för sig och ta med sig sin mobil när man åker iväg på morgonen, det är nog det bästa alternativet. Mobiltelefonen underlättar otroligt mycket för då kan man ringa och beställa färjan så att den är startklar när man kommer fram till Isön.

Hem ljuva hem är bättre än baksätet på en liten Rover 25!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0