Inga - Planeringsdagar i Åre

Hur kul kan det vara att ha två hela planeringsdagar med jobbet?

Får jag besvara frågan själv så säger jag: Hur kul som helst! Hälsocentralen Zätagränd där jag jobbar ska flytta om 2 1/2 år.  Vi ska få en helt nybyggd HC där vi själva ska få påverka hur den ska se ut! Nu åkte vi alltså på en brainstormresa till Åre och Hotell Fjällgården tillsammans med hela personalen på 35 pers och projektledare, arkitekt, fastigheteschefef och en beteendevetare. De hade lagt ner ett stort arbete på programmet för dessa två dagar och vi var enormt laddade!

Efter första dagen var vi rätt utpumpade när vi gick ner till after work på kvällen. Vad vi då, efter något glas vin eller öl, upptäckte var att vi kunde glömma alla fantastiska idéer vi haft under våra grupparbeten under dagen beträffande hur huset skulle se ut, nya arbetsmetoder m m. Det var nu det började, insåg vi. Mellan 18-19 hade vi kommit fram till helt NYA strålande idéer. Samtidigt löste vi en del världsproblem, som t ex svälten i tredje världen + de flesta av problemen i Kina och USA. Vad är kontentan av detta? Du får själv räkna ut svaret.

Här är mina arbetskramrater sekr Pia, sekr Inga-Lena, dr David och jag, lyckliga över att ha bidragit till att lösa många världsliga problem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0