Inga - Spotify

Jag säger bara - Spotify! 

Det är bra att ha barn. Man kan använda dem till mycket. Har man många barn så är chansen stor att någon har den kvalitén som man behöver för dagen... Tråkigt nog för Erik så bor han närmast och det är så klart lättsamt för oss att slå en signal när vi behöver hjälp och råd. Ofta handlar det om sådana saker som datorfel, telefonfel, en elektrisk installation etc.

Här kommer ett exempel: Härom veckan när Einar hade överraskat mig med att köpa minidatorn, (som f ö Liam tycker är så löjligt liten så han pekade och gapskrattade när han såg den! Lite förnärmad blev jag...)  visste jag inte hur jag skulle installera program å sånt som man behöver innan man kommer igång. Vi svängde alltså in till Erik på väg hem. Han var inte hemma så jag placerade datorn i hans uthus, ringde Erik och sa att "det ligger en dator i uthuset, kan du fixa den?" och som den snälle son han är "fixar" han datorn. Nöjd och glad mamma!

När Erik kom hem med den hade han dessutom installerat Spotify - "en online-musiktjänst för att lagligt lyssna till strömmad musik över Internet" enl Wikipedia. Jag säger bara det - Vilken grej! Här kan man hämta hem vilken musik man vill. Inget sparas i datorn, man hämtar hem, lyssnar, sen är låten borta och man väljer en ny låt. Man kan ha hur kul som helst! Timmarna bara försvinner....

Precis vad som hände i natt! Vi bjöd Erik på grillmiddag i går efter jobbet. Perfekt kväll för grillning och sitta i vårt uterum på riktigt för första gången i år. Vi hade som vanligt en mysig, trevlig kväll. Levande ljus och infravärme senare på kvällen. Vid midnatt gick Einar till sängs men Erik och jag tänkte sitta uppe en stund till. Då hamnade plötsligt min lilla dator på bordet...

Vi letade och fann musik från förr som bl a Chuck Berry och Evert Taube. Det blev också en hel del Stefan Sundström, Allan Edwall, Black Sabbath, Eleanor Bodel och efter att ha letat i hjärnceller och minnet även en favorit från slutet av 60-talet - Tiny Tim. Tiny Tim satt vi faktiskt och lyssnade till när Einar helt plötsligt stod i dörren till uterummet, sömndrucken. "Det ska bli fint väder i morgon!" konstaterade han... Vi tittade på klockan----- 04.00. Herre Gud! Vart tog tiden vägen!   Några låtar till var vi tvungna att lyssna på men sen var det raka vägen till sängs. Einar hade rätt! Det blev fint väder idag... I kväll går jag och lägger mig tidigt! Lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0