Det är klart jag är lycklig, tacksam och glad ... ändå!

Alla jag möter frågar (förstås): "Hur känns det?" och "Tänk att få flytta in i ett alldeles nytt hus!" Jag finner mig själv ofta stående som ett fån och krystat säga att "visst är det fantastiskt" och "joo, det är roligt"... men har inte känt någon riktig glädje som jag automatiskt trodde skulle komma. Skulle en vän till mig flytta in i ett nybyggt hus skulle jag nog bli förbannad om hon inte hoppade runt i glädjerus och sken som en sol av glädje om hon hade lyckan att få ett h-e-l-t  n-y-t-t  h-u-s!!!  Dessutom skulle jag tycka att människan var otacksam och bortskämd!!! FY!!!

Jag har försökt analysera situationen men inte kommit så långt. Kanske är jag decembertrött? Kanske är jag en person som inte orkar med stora förändringar egentligen? Kanske inte flera i alla fall? Att pappas  död har tagit enormt på mig är helt klart. Det märker jag alldeles själv. Han hade ju varit så frisk och vi fick ingen föraning om att något var på gång. Det mesta blir ju totalt meningslöst när något som detta händer. Jag hade ju helst velat skippa byggprojektet som var inne i slutskedet men det gick ju inte och dessutom är det ju bra att vara sysselsatt en sån här gång. Igår hade vi begravningsgudstjänsten och idag känns det på ett sätt lättare...

Nu ska jag njuta av mitt fantastiska hus och härliga familj hela julen. Jag bara önskar att pappa hade fått se huset som det blev men.... Kanske ser han det ändå?

Jag ÄR glad men det tar nog ett tag innan jag hoppar och tjoar i rus!
Ove! Så här bra passade bokhyllan som Lennart snickrade... och jag sedan målade!









Några bilder på hur det ser ut idag. Lite tavlor på väggarna så...


Kommentarer
Postat av: Anne-Christin

Ja du Inga! Du är generös som delar med dig. Det finns någon enstaka sak som jag genast tänker på när jag läser din blogg. Vi kanske tar det i något annat forum. Det ser jättefint ut ert nya hus. Hoppas att ni kommer att trivas. Jag och Kai önskar dig och hela din familj en bra jul.

Anne-Christin

2009-12-22 @ 21:12:41
Postat av: Ove

Vackert syrran.

Det är du värd.

2009-12-22 @ 22:26:43
Postat av: Inga

Att skriva är terapi - att få respons på det man skriver ger mig dessutom otroligt mycket! Tack Anne-Christin och Ove för vänliga ord... hälsa Kai och Anna-Karin!

En stor julkram till Er!

2009-12-23 @ 09:52:46
Postat av: Ingrid Gustafsson

Vilket underbart hus det verkar vara! Jag önskar dig och din familj en riktigt bra jul i det nya huset! Jag tror att din pappa är med er....

Kram från Ingrid som sitter helt ensam på jobbet!

2009-12-23 @ 12:59:00
Postat av: Monica Berg

Vilket fantastiskt fint hus!! God fortsättning på julen och Gott Nytt År

hälsningar

Monica Berg

2009-12-26 @ 14:14:18
Postat av: Inga

Tack för era kommentarer. Jag gläds nu mer och mer, dag efter dag över huset och måste t o m nypa mig för att förstå att detta är mitt/vårt hus, start på ett nygammalt liv där vi ska bo och trivas resten av vårt liv tillsammans --- samtidigt med en massa äventyr utanför huset och ön förstås!

2010-01-05 @ 22:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0