Petter - Morfar

Hade en otroligt vacker dröm i natt, jag satt på min praktik på götgatan och plötsligt hör jag toner av musik,
musiken för mig mot trappen, jag öppnar dörren ut.... Hela trappuppgången är fylld av levande musik, som att det vore en stor orkester som bestämt sig för att ställa sig i vår trappuppgång. Jag tittar ned men ser inget bara musik som strömmar ändlöst. Sedan står han där Sven bror, far, morfar, farfar i ensamt majestät gåendes med sitt dragsspel upp för trappen. han är koncentrerad men går ändå med bestämda steg, ett trappsteg i taget , han slutar aldrig att spela. Han lämnar en känsla av att nu ger jag musiken vidare. musik som på något sätt är omänskligt eftersom den är odödlig.

Tack för musiken morfar!

Kommentarer
Postat av: Alf

Beklagar din sorg efter din morfar.



Låt hans musik leva vidare inom dig och minns den glädje som din morfar spred. Jag känner att du därigenom kan sprida värmen vidare till en ny generation.

2009-12-03 @ 08:16:07
Postat av: Petter

tack för de fina orden Alf!

2009-12-05 @ 22:45:06
Postat av: marie

Trist när döden drabbar en och speciellt på så kort tid som det blev för er. De var gamla gubbar men ack så kära oförglömliga för nära. Jag har försökt ringa o sms dig men får inget svar. Har du bytt nr el vad har hänt? Dagarna går och inget hinner jag som jag vill av mitt liv. Ska försöka göra det jag drömmer om innan jag lägger mig ner... Kanke i morgon. Var tar livet vägen? Kom hem sur trött o grinig o hungrig som grädde på moset, Påsen full med mat rasade ner från cykeln o jag tyckte att det fick vara nog för jag har ont i ryggen. Konstaterad skolios av min naprapat. Han sa när jag missade tiden att jag är inte din curlingnaprapat o jag fick svara lite lagom underdånigt att du mailade ju inte tiden som du sa. Han svarade att han inte gjort det o jag slapp betala 580 i straff. tack o lov. Ska träna nu o inte sitta framför datorn som jag gör hela dagarna. Är lite less på att sitta o det är förödande för ryggen. Hur går livet med dig?

Hade ni trevligt i helgen? Kram

Marie

2009-12-07 @ 21:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0