Lisa-Känslomässigt Utpressad Till Att Vara Med I Blogg

Orkar knappt gå ut här heller, är väl mest motorvägsljudet och kylan som håller mig inne.
Eller så är det att jag är riktigt jävla livrädd.
Får nog iaf godkänt på provet i vård och omsorg jag gjorde i fredags.(Mindmaps rules!) Och nu väntar en
3-veckors praktik på det lokala ålderdomshemmet. Försöker att hålla mig neutral i tankarna om dethär,
sinnet tycker inte alls om ide'n men det känns någonstans som jag följer min livsväg, som man så vackert
kan uttrycka det...........................     ............... . .  (ibland får man liksom hoppa mellan isflak också)

Här kokar det liksom i hela kroppen och min aura var tydligen illorange senast jag kollade.(onsdags.i blålutosbutiken/hornsg.) Har  sökt svar och lugn också med b la meditation/hypnostekniker, pendel, numerologi, handläsning, astrologi, mayakalendern, läsning om utomjordingarsomkankommakanskeochhjälpaplanetenomvibaraöppnarossfördet(bl a de från plejaderna) och akuta fundringar på hur man ska kunna få hela världen att snabbt bli fyllda av en stark kärleksvibration som kan lösa all negativitet.
Men mest av allt har nog Osho tarotlek hjälpt mig (finns på kulturbutik.se+adlibris etc, rekommenderas!)

Fick igår kortet som står för VÄNTAN, en tillsynes ganska ofta bortglömd 'konstform' framförallt i västvärlden idag.
man kan tänka sig vara som en knopp som en dag ska stå i blom, en kvinna som väntar barn etc och
JA  jag skall försöka göra just detta.
Eller inte försöka just någonting bara vara i nuet.  Ibland finns det liksom ingen jävla anledning att stressa.
Det finns ingen jävel och du kommer inte brinna i nåt helvete. Kärleken är här om vi vill!

En reggaelåt kanske kan pigga upp? En kärlek!  http://www.youtube.com/watch?v=4xjPODksI08

Kommentarer
Postat av: Anne-Christin Friman

Har läst, intressant......vill höra mera

2009-02-09 @ 22:54:11
Postat av: Lisa

Tack jag kanske utvecklar det här vidare nån gång här fårsefårse :)

2009-02-13 @ 08:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0