Inga - En affärsidé???

Okey då. Jag kan väl värka fram några rader...

Förutom att vara krasslig i veckan har jag koncentrerat mig på min snusavhållsamhet. Som ni kanske har förstått har jag
redan skaffat nya ovanor och ritualer som brukar förekomma när det gäller missbruk. Efter varje måltid hemma och på jobbet,  tittar jag mig runt i rummet... finns det något papper i närheten som är lämpligt att lägga under läppen som snussurrogat?

Einar tycker att jag ska ta fram det perfekta papperet, köpa små söta dosor som jag sedan fyller med papperstussar. Vad tror du? Är det en bra affärsidé?

F ö gäller vad som är skrivet i tidigare blogg.

Kommentarer
Postat av: Per

Hej Inga! Jag tycker du ska börja sälja snuspapper med "flavor", typ hjortron, lingon, bläbär och hallon. Du kommer att bli miljonär ungefär som dom där som tillverkar dom där smyckena i Jämtland...

En liten fin pappersdosa med ett hjortron på....pappret skall vara finfördelat så man måste knåda till en "buss"....för de som inte vill "messa" skall det naturligvis också finnas i portionspåse...summa sumarun...ett 10-tal olika produkter....Lycka Till...

Hug, Per

Ps. Behöver du investerare??

2009-01-31 @ 23:40:55
Postat av: Börje

Jag tror du ska släppa tanken på snus-surrogat på det sätt du tänker nu. För män funkar det i vartfall så att ämnesomsättningen förändras så till den milda grad att pondusen lätt ökar med 10 %. Förslaget blir mao att du i förebyggande syfte börjar studera/tillämpa någon motionsform och påverka näringsintaget i någon trist riktning. Ni kanske kan starta studiecirkel på Ön på onsdagar och avsluta med vinprovning eller annan kompetenshöjning....

2009-02-01 @ 15:31:20
Postat av: Berit

Ide´n med "flavoriserat" snuspapper kan va en fenomenal affär; hade granne i Gbg som slutade snusa om än tillfälligt just med hjälp av hushållspapper vilket jag då tyckte var helknasigt, men det duger som surrogat vilket jag själv fick erfara en dyster kväll då jag ville ha en godnattsnus men upptäckte att dosan var TOM! Snussuget är mest psykiskt förstås... Numera är såna överraskningar dock eliminerade, har alltid en reserv på sängkanten...

2009-02-10 @ 14:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0