Inga - Jag har (kanske) gjort slut med snus...

I många år har jag f-u-n-d-e-r-a-t på att sluta snusa. Det har bara blivit funderingar. När jag hört att någon i min vänkrets slutat med snus har jag tyckt "Bra, storartat gjort! " och samtidigt har jag lagt in en prilla. När mitt barnbarn Liam föddes sa jag att NU ska jag sluta snusa... men jag höll inte mitt löfte utan fortsatte. Nu hände det sig en dag att jag kände att snusen nästan hade tagit över mitt liv! "Bor man på Norderön, eller någon annanstans utanför tätbebyggt område, och börjar får slut på snus ska man väl inte behöva få panik!" Det finns ju faktiskt andra mycket viktigare saker här i världen att få panik över.(Helt säkert finns det viktigare saker att få panik över även om jag inte kan komma på någon alls just nu!!!).

Nu har det alltså gått fyra dagar och jag tar en dag i taget.

Kommentarer
Postat av: Einar

Okej, i väntan på min efterlängtade coma back på denna blogg får ni nöja er med detta inlägg.

Alla som har närstående som slutat (hållt upp) med någon form av nicotin vet att det hör till en av våra allvarligaste anörighetssjukdomar.

Summan av lasterna är ju som bekant konstant. Än så länge är jag inte helt säker på vad som ska hända. En pappersprilla under överläppen ger ju inga säkra antydninger om vad jag har att vänta.

En orgie i motionsbefrämjande åtgärder kan ju t.ex. bli fallet.

Vad som i bästa fall kan komma ut av det vill jag inte nämna men i värsta fall kan man väl dras med på gym eller vara hare på diverse gatlopp.

Eftersom bantning av kroppshydda ska ske på samma styvene kanske jag ska passa på att höja min livförsäkring.

Finns det någon därute som är villig att erbjuda mig en rimlig försäkringspremie?

Eller finns det någon begravnigsentreprenör som har rabatt på en tjusig gravsten så kan ni väl höra av er.

Nu ska man ju inte måla allt i svart.

En blivande smärt, helt nikotinfri fru går ju inte för hackor. Henne kan man ju säkert slita på i minst 20 år till.

Nä,nu måste jag se över fiskeredskapen. I morgon ska jag på krokodilfiske, eller något som i det närmaste efterliknar dessa varelser. Näst efter lax i Ljungan, sailfish och dorado i Mexico torde dessa varelser vara ett av mina mest eftertraktade byten.

Om ni blev nyfikna kan ni läsa min blogg i morgon.



Einar







2009-01-09 @ 21:40:44
Postat av: Lisa

Slita på..! Inte särskilt trevligt uttryck men morsan tar väl inte illa upp, det är väl sånt där som ni 'i den äldre generationen' tycker är roligt?! Leva 20 år till ja det hoppas jag morsan gör.. och minst 40 år till vill väl hennes själ leva om jag känner den rätt.. Själv har jag oxå varit nikotinfri 5 dagar.. Var tvungen att åka på en totalförkylning för att lyckas med det.. Alltså mer el mindre inte ha något annat val än att sluta, och nu försöker jag associera tobak och nikotin med råttgift.. Fick inspiration här http://www.youtube.com/watch?v=EPh-wZbZ-do

Känner nu inspiration till att äta mycket mer okokta frukter och grönsaker också-"levande föda" (nog för att jag tycker om mig själv ovanligt mycket just nu!) & har kommit igång med att äta nässelpulver-en utmärkt källa till en massa mineraler och antioxidanter, ja det mest naturliga när vi inte bor nära alger. Föressten kolla in månen i kväll och natt och bli inte rädda om ni beter er väldigt udda försök bara att inte skada någon.. Månen är nämligen närmare jorden än den varit på många, många år!! Kramar Lisa





2009-01-10 @ 17:51:29
Postat av: Inga

Nej Lisa jag bryr mig inte speciellt mycket... Killar/män som uttrycker sig på detta macho-sätt brukar i de flesta fall vara små och snälla inom hemmets väggar...

2009-01-10 @ 19:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0