Inga - Missbruk

Nu har jag varit utan snus i snart två veckor. Det går hur bra som helst. Jag använder inga plåster eller nikotinfritt snus men jag har istället lite hushållspapper under läppen som jag nu ska försöka vänja mig av med. Hela dagarna har jag folk runt omkring mig på jobbet som hejar på. Bl a har jag tobaksenheten i samma korridor... Jag pratade med Anna på Tobak igår om detta med beroende och missbruk och frågade henne hur hon såg på mitt missbruk av hushållspapper? Anna förstod inte frågan så jag fick ta om den ett par gånger innan hon förstod vad jag menade och hon började då skratta hysteriskt! För henne var detta inget problem som det verkade men om jag fick större problem fick jag återkomma .... om ett år eller så.

Jag tror att jag uppsökte fel instans helt enkelt. På måndag ska jag ta upp frågan med Ronny, lite längre ner i korridoren, han jobbar på Livsstilsenheten med beroendefrågor. Jag är övertygad om att han kommer att förstå mig, speciellt när jag berättar att jag nu är rädd att mitt favorithushållspapper med tomtar på ska ta slut...

Kommentarer
Postat av: Börje Danielsson

Grattis Syrran !

Jag har hållit upp ett halvår nu. Slutade när en kompis som helt saknar karaktär hade slutat. Dock känner jag mig varje dag (efter mat och kaffe) som en nykter alkis. Det skulle vara superenkelt att börja igen men man måste visa vilken karaktär man har...

2009-01-25 @ 16:10:48
Postat av: Anonym

Fantastiskt! Ett halvår! Grattis! Vi måste lova varandra och alla andra att aldrig börja igen... men varje dag är som sagt en prövning. Hushållspapper funkar till viss del men det blir ju också ett beroende. Jag vill vara FRI! Sen säger Einar (som är så vis och förståndig) att summan av lasterna är konstant så... vad blir det då. En intressant tanke!!??

2009-01-25 @ 16:48:29
Postat av: Lisa

Jag gissar att utbytet blir en last som handlar om denna blogg. Ett tvångsmässigt 'zappande' fram och tillbaka till bloggen vid datoranvändande samt ett minst lika tvångsmässigt bloggande om 'nykterheten' och resten av familjens oförmåga att blogga. Eller, det är väl redan så. Och det behöver inte vara så att summan av laster är konstant. Jag tycker ändå att den här bloggen börjar kännas jobbig och bör försvinna. Eller stå kvar men helt kravlöst. Ingen ska behöva känna att de måste skriva utan det ska kännas bra att skriva eller hur.

2009-02-08 @ 23:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0