Nisse Shaman?-Lisa


Jag hade en lite märklig dröm i morse.. Den utspelade sig i köket i huset på Norderön.
Jag sitter i kökssoffan och Lena kommer vitklädd och änglalik in med en vacker kvist med
vita blommor. Hon ger den till mig för att hänga upp på väggen. Jag vänder mig om och
blir förvånad över att en juldekoration hänger kvar, en rund grön krans med röda blommor.
Jag tar bort den och hänger kvisten där. Sedan får jag beslutsångest och tänker att jag kanske
helst vill hänga den lite längre bort på en annan spik. "Men den ska väl vara där, där kransen var"
"Nej men varför inte pröva något annorlunda det är väl ingen som kommer tycka det är fel, eller"?
 Liknande tankar susar omkring i huvudet och jag blir alldeles yr och sätter mig ner i kökssoffan
igen. Då hoppar Nisse, som är minst dubbel så stor som vanligt upp i mitt knä, lägger tassarna
på mina axlar, tittar allvarsamt djupt i mina ögon och börjar tala med högtidlig och mörk stämma.
Han säger att jag inte ska fundera så mycket på vad som vore bäst i andras ögon, eller vad som
vore mest praktiskt, jag måste följa mitt hjärta, jag måste göra det som känns bäst för mig.

Jag vaknade upp och kände mig nästan hypnotiserad. Hade en massa andra märkliga drömmar
som jag inte har lust att ta upp här, men jag kan säga att många bitar verkar falla på plats för mig
just nu. Kvavt och åskkänningar i Stockholm idag. Verkar bli en sömning dag.
Kramar till alla från Lisa.


Kommentarer
Postat av: Lena

eller är det så att du ska komma på bröllopet. jag ger dig buketten och du slutar fundera för länge vem du ska slå rot med och går och gifter dig du med.

2009-07-01 @ 15:29:44
Postat av: Anonym

hehe ja vem vet alltså kvisten var lite som en bukett faktiskt, flera kvistar lindade runt ett silkesband :)

2009-07-01 @ 15:56:16
Postat av: Lisa

föressten ni behöver nog inte oroa er det var nog inte nisse, den här katten var brun/vit, och nisse är väl grå/vit.. det kanske 'bara' var mitt totemdjur.. ;)

2009-07-01 @ 18:24:09
Postat av: Inga

Det VAR Nisse. Även om katten var brun/vit så var det Nisse. Han är så klok. Skulle han kunna prata är det precis de orden han skulle säga. Ofta sitter han helt lugnt och bara stirrar mig rakt in i mina ögon, jag kan känna mig lite besvärad men han fortsätter titta precis som han har något viktigt att säga. Det VAR Nisse i drömmen!

2009-07-01 @ 20:29:24
Postat av: Lisa

heheh ja jag kanske ska lita på min första känsla! :)

2009-07-01 @ 20:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0