Bullbak - igen!

När barnen var små och jag var hemma (lyxhustru) bakade jag bullar mest varje vecka! Ett stort bullfat dukades fram varje gång vi hade nybakade bullar. Riktig bullfrossa. Nu är det länge sedan... men de sällsynta gånger jag numera bakar bullar kommer känslan från förr... varma bullar och iskall mjölk... från Brunos och Kerstins kossor.

Idag bakar jag bullar eftersom det i morgon är midsommarafton och vår by på Norderön ska ordna midsommarfirandet.  Här är det traditionellt firande. Vi serverar kaffe, saft, bullar, sockerkaka och tre sorters hembakade kakor! Så har det alltid varit och så ska det vara. Det är viktigt med traditioner. Dessutom serveras korv med bröd. Vi hoppas på solsken så att många människor kommer och fikar och dansar. Stina och Lena kommer ut och hjälper till med biljett- och korvförsäljning, sen ska vi tillsammans fira sommarens ankomst! Einar, Erik och John har åkt till stugan.


Färdigjästa bullar - In i ugnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0