Ok vi lägger ner...

Igår vid midsommarfirandet på Norderön fick jag höra många kommentarer ang våra takstolar som "tillfälligtvis" står lutade mot några lyktstolpar vid Norderö kyrka. "Hur länge ska de stå där?"  "Man blir förvånad när man kommer till kyrkan nu när man möts av takstolar vid parkeringen..." "Jasså det är ERA takstolar men vad gör DE vid kyrkan?"   "Lite" negativt sådär. Men så är det faktiskt en hel del som nappat på Anne-Christins kommentar och tycker att det ser ut som en installation eller liknande, framtidstro kanske... Alltså något positivt. Javisst, varför inte.
Vid närmare eftertanke nappar jag verkligen på det och kan tänka mig att donera våra 26 takstolar till kyrkan om de bara gör en bra grej av dem. Kyrkans "profil" har faktiskt förbättrats! Jag inväntar svar med förslag från kyrkorådet. Ska sedan kolla med Einar om vi ska lägga ner idén vi hade om ett nytt hus! Förslag emotses sedan om vad vi ska använda den nygjutna plattan med golvvärme i till. Det måste finnas många bra idéer!!!


Hm, ja varför inte, en installation. Norderö Kyrka med ny profil!

Kommentarer
Postat av: Inga

Hann knappt skriva klar bloggen innan en person i kyrkorådet (som f ö önskar vara anonym) ringde och föreslog att vår varma platta skulle passa bra till tedanser, sommar som vinter! Wow, nu börjar det hända saker... Kyrkan kanske är på rätt spår. Tack för förslaget. Personen i fråga var inte heller främmande för andra djärva idéer gällande takstolarna. Heja, heja!

2009-06-20 @ 21:31:12
Postat av: Inga

Lena, som inte vill vara anonym, har en annan bra idé. Varför inte starta ett hönsäggskläckeri på det varma golvet? Bra förslag, någon som har fler?

2009-06-21 @ 16:04:28
Postat av: Anne-Christin

Jo, vi som fryser om fötterna och har dålig golvvärme på vintern kanske kan komma och tjyvvärma oss. Vilken syn, en massa Norderöbor som sitter där barfota och huttrar..men vi blir varma om fossingarna.

2009-06-21 @ 19:36:54
Postat av: Anne-Christin

För övrigt väldigt fina takstolar. Var där och inspekterade dem i går och hade tänkt mig att "palla" en men det var ju flera som satt ihop.

Jag har aldrig ägt en takstol i hela mitt liv.Trodde att det var en stol som man satte på taket. Kai skall smida en takstol till mig har han lovat.

2009-06-21 @ 19:40:40
Postat av: Inga

Toppen! Att kläcka ägg och värma fötter går ju att kombinera! Även dans förstås! Mer?

2009-06-21 @ 20:00:28
Postat av: Inga

Anne-Christin, du ska väl vara värst! En smidd takstol? men vid närmare eftertanke kan det vara en affärsidé!

2009-06-21 @ 20:03:14
Postat av: Anne-Christin

I dag säger han att jag hört fel......ha sa tokstol.

2009-06-22 @ 14:27:29
Postat av: Anne-Christin

Och nu är det bara BORTA!!

2009-06-22 @ 18:21:34
Postat av: Stina

vart är tokstållarna?

2009-06-22 @ 20:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0