Stöld på jobbet!

Idag medan vi förmiddagsfikade på jobbet travade en mörkklädd yngling in i korridoren och gick in till ett kontor och stal två mobiltelefoner från en arbetskamrat och en plånbok från en annan. Den unge mannen hade observerats tidigare och man såg honom även på en annan avdelning strax efteråt. För allas skull hoppas jag att han blev gripen.'

Det blev en upprörd stämning i korridoren efteråt. För det mesta står dörrarna till kontoren helt öppna hela dagarna. Man har väl ingen anledning att stänga... Trodde vi. Nu är det slut med det.

Jag kan förstå mina kamraters känsla efteråt. Man känner sig naken. Någon har tagit sig in på "min mark"! Bara det är kränkande. Sedan känslan att man faktiskt inte kan lita på någon människa! Inte i Sverige och inte i lilla Östersund.

Vår stora familj har varit med om en händelse i Italien när vi bilade där våren 1987. Vi blev bestulna på allt vi hade med oss på resan! Så den känslan som "Solan" och Eva-Britt kände idag rullade även fram mina gamla minnen.... men det är en helt annan historia!

Kommentarer
Postat av: Anne-Christin

Fy vad trist. Detta hände på mitt jobb för några år sedan också. Under en fikapaus passade en konstig typ på att sno åt sig en plånbok.

2009-06-10 @ 08:33:26
Postat av: Margareta Risberg

Visst är det tråkigt! Jag var med om något liknande när jag gick på Birka folkhögskola.När vi hade lektion var någon in i salen bredvid och stal en projektor, mitt på blanka dagen och massor med folk runtomkring. USCH hoppas dom åker dit!!!

2009-06-10 @ 08:38:17
Postat av: xlx

man kan väl mer eller mindre lita på att de flesta människor inte ska stjäla från en i sverige.. spec eftersom d e ett ganska 'välbärgat' land där de flesta kan få 'existensminimum' iaf om de har det knapert. tyvärr i vårt stressade samhälle tar folk mer och mer droger för att försöka sudda bort känslor och för att blåsa upp sina kroppsdelar till ballongliknande objekt..är väl en stor anledning varför det ändå förekommer rätt många stölder ändå.

2009-06-10 @ 10:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0