Einar - Kvinnlig list

Att min fru Inga fått sin telefon "stulen" på Teneriffa är väl allom bekant vid det här laget. Även det lyckliga"slutet" med dansken som ringde och berättade om "upphittandet" och det lyckliga återbördandet torde väl även det vara bekant.

Så här gick det till...

Till saken hör att Inga har sedan länge önskat sig en liten dator.  En sådan där som man likt en knähund kan gosa med i tv-fåtöljen.

Sista kvällen tar hon chansen när jag sover särskilt tungt efter en trevlig vecka på ön. Hon uppsöker en bar där en lätt salongsberusad, dansk medborgare lätt låter sig övertalas att ta hand om Ingas telefon med några drinkar som muta.

För trovärdighetens skull gör sig Inga besvär att polisanmäla "stölden" dagen efter,  kanske var det också en gardering för om dansken inte skulle fullfölja hela sitt åtagande.

Väl hemkomna låter jag mig lätt övertalas att köpa en ny likadan telefon till Inga på Elgiganten. Jag beställer ett nytt kontantkort som det är några dagars leveranstid på.  

Redan dagen efter ringer en dansk herre och meddelar att han hittat Ingas telefon. Han ska skicka hem den till en jublande glad Inga.

Det var ju bra,  men vad gör man med en nyköpt telefon som man inte får lämna igen? Ej öppet köp står det  på kvittot.

Inga undrade om jag trots allt inte kunde göra ett försök att lämna igen telefonen och kanske åtminstone få ett tillgodokvitto.

Blev nästan förvånad över hur tillmötesgående och förstående personalen var för situationen med den förlorade telefonen och dansken...

Utan vidare tar man tillbaka telefonen...nästan för bra för att vara sant tycker jag,  som i mitt omtumlade tillstånd kommer ihåg Ingas önskan om "knähunden".

Nyrik och glad bestämmer jag mig på stående fot att inköpa denna nyttiga pryl.

Inga blir verkligen glad men konstigt nog inte speciellt överraskad över mitt spontana inköp,  kanke är hon van att jag ibland kan överraska...eller...

Det enda jag inte förstår är vad dansken ska använda ett kilo älglortar till, som Inga skickade honom.

Einar


Kommentarer
Postat av: Anne-Christin Friman

Ja du Einar!

Kvinnans list övergår mannens förstånd, även ditt. Jag tror att du är grundlurad på ett mycket charmigt sätt. Men blir så varm om låren och knäna av en knähundsdator, jag använder min varje kväll.

2009-03-21 @ 23:00:03
Postat av: Börje

Ojojoj ! Den här bloggen kommer jag att punktbevaka den närmaste tiden.

2009-03-22 @ 13:55:24
Postat av: Lisa

:D Älglortana var nog ett smart drag ändå. Eftersom älgar är vegetarianer finns det nog en hel del näringsämnen i deras skit-bättre än vilken pölse som helst tror jag-och helt fritt från lidande dessutom. Eller menar du sötsaken älglortar?

(Älglortar

100 gr smör

1½ dl socker

1 tsk vaniljsocker

3 msk kakao

2 dl vetemjöl)



2009-03-27 @ 12:25:56
Postat av: Einar

Hej Lisa



Du har bra intentioner som vanligt men vad tror du dansken mår sämst av, efter att ha ätiit ett kilo godisälglortar eller ett kilo äkta lortar?

2009-03-27 @ 18:44:33
Postat av: Lisa

Nu börjar det gå upp för mig. Det var inte ett skämt, morsan skickade alltså godisälglortar, glömde bort att det fanns att köpa sådana. Dessutom trodde jag det var riktiga lortar i påsarna till jag hittade receptet på internet. Och vid närmare eftertanke tror jag det nog aldrig är särskilt hälsosamt att äta bajs. Har funderat testa sk 'urinterapi' förvisso, men då skall man ju helst ha väldigt hälsosam kropp och vanor så det blir nog inte på länge isåfall.

2009-03-27 @ 21:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0