Inga - Tenerife-shopping

När jag är på charterresa har jag en bestämd uppfattning ang försäljare som befinner sig vid strandlinjen.... dessa ska man undvika, de lurar en hur man än gör. Jag menar nu dessa män som säljer klockor, solglasögon m m. Det har aldrig hänt att jag köpt något utan att jag själv har gått in i en affär och valt det jag vill köpa.. (Förutom frukt o dyl på stranden).

På denna korta semester hände saker som aldrig tidigare har inträffat.

Einar och jag är ute på en långpromenad, blir törstiga och stannar vid en trevlig uteservering i Fanabe. Inom kort kommer en mörk lång man och frågar om vi skulle vilja köpa ett par solglasögon. Eftersom jag, en halvtimma innan, köpt ett par nya solglasögon  var detta inte aktuellt. Han vill då sälja ett halsband men jag säger förstås absolut NEJ och förväntar mig att han går vidare men nej. Vid närmare eftertanke var faktiskt halsbandet jättebilligt! Om jag köper två blir det ännu billigare... OK. Jag köper 2 halsband.  ........men hur jag sedan blir ägare till solglasögon par nr 2  är en annan historia!!

Einar var jättenöjd med att försäljaren inte sålde "time-share-lägenheter".....

Kommentarer
Postat av: Petter

ryktet går också om någon kamera historia där ni blivit lurade igen. verkar dock ha varit farsans intiativ. dementerar du dessa rykten?

2009-03-14 @ 12:23:29
Postat av: Inga

Kamerahistorien försöker vi förtränga, så snälla påminn inte om den. Om den ska berättas är det Einar som får göra det. Han kommer nog att göra det, tids nog men det har bara gått 1 1/2 vecka sedan det inträffade så vi tar det lugnt...

2009-03-14 @ 13:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0