Bröllopstalet till min kusin Ann och min vän Bosse, av Einar

Ann och Bosse...hur ska det gå?

"Ann har jag känt så länge jag kan minnas, Bosse sedan grundskolan.  Det blir väl utan överdrift, runt hundra år sammanlagt.  Vem skulle med mer erfarenhet kunna sia om er framtid tillsammans.

Till Ann...
jag minns Bosse som en glad och snäll kille sedan skoltiden.  En person som det är näst intill omöjligt att bli ovänner med. Våra duster var vid ishockeyspelet och möjligen bakom Nolbykiosken inför avfärden med buss mot stadens nöjesliv. 
Ett och annat skedde nog som inte passar sig att berätta om vid detta tillfälle. 
Bosses livskurva börjar på en hög nivå. Emellertid har vi närmaste vänner under åren plågsamt sett kurvan dala mot låga nivåer. Glädjande nog har Bosses livskurva vänt uppåt på senare år och den negativa trenden är definitivt bruten.
Nu känner vi igen vår gamla vän igen...det är hääärligt att skåda...

Till Bosse...
visste du att Ann var min första kärlek (möjligen efter mamma då).  Jag har till och med friat till henne!
Minns inte vad jag fick för svar, om jag fick något över huvud taget. Kanske var jag för tidigt ute. 
Även Ann var ju så småningom ute i "svängen" och även här ska man nog vara försiktig med att återge detaljerna.
Anns yogaövningar är ju värt ett eget kapitel.  Måste medge att man tittade lite snett på dem i början...vill hon göra sig märkvädig och synas på hela, Oxsand? 
Har med åren fått respekt för Anns sätt att vara och är helt övertygad om att det hon gör är bra för henne.
Jag tycker att Anns livskurva påminner en del om Bosses även om den inte är lika U-formad utan lite mer upp och ner
genom åren.  Kurvan pekar dock liksom Bosses rejält uppåt på slutet.

Till brudparet...
det är inte svårt att inse hur väl ni passar för varandra och hur mycket ni är värda varandra. Ni har framtiden för er och era kurvor pekar åt samma håll...rakt uppåt!

Vi får väl får komma på silverbröllopet i stället!

Skål och grattis från Inga och Einar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0