Inga - Husdrömmar...

Nu när vi ska bygga vårt andra hus har man ju vissa önskemål. När vi byggde vårt första hus var det inte så noga, vad jag minns. Det var bara härligt att komma ifrån ett lyhört hyreshus på Frösön och flytta in till något EGET! Tak över huvet och rum till oss alla. Det var liksom tillräckligt.

Nu har vi KRAV. Det ska inte vara SI utan helt klart SÅ! Genom åren som gått har man tänkt: Tänkt om vi hade gjort SÅ istället! En av de saker som jag önskar mig är en kyl/frys med ismaskin! Sedan jag såg en sån hos bror Ove första gången har jag inte kunnat tänka på annat än att en sån skulle man ha haft! Varje gång jag gjort is i ispåsar har jag tänkt att: Detta skulle jag inte ha behövt söla med om jag haft en ismaskin! Ja, jag förstår egentligen inte hur man har klarat sig utan en ismaskin genom alla år! Nån skada har vi säkert tagit.

Idag när jag åkte från jobbet över Frösön fick jag ett infall att åka in till Sjödins och titta på en.... ja, vad tror du? En kyl/frys med ismaskin så klart. Jag strosade runt lite i affären utan att hitta någon ismaskin tills en trevlig kille kom fram och undrade om jag letade efter något speciellt. Jo, jag berättade vad jag sökte och han visade mig ett strålande exemplar som jag stod och dreglade över en lång stund.

- Vilka mått har du?, frågade försäljaren.
- Vilka mått? (Vilken fråga! tänkte jag) - Hur menar du? frågade jag.
- Jag menar, vilka mått har utrymmet där ismaskinen ska stå?
- Nja, det vet jag inte riktigt, svarade jag.
-????
- Det är faktiskt så att vi har inte byggt huset än där ismaskinen ska stå!
- Nähä!!!   ???
- Jag återkommer!
- Välkommen åter!

Har nu kollat ritningen och ser att en kyl/frys med ismaskin gott och väl får plats. En större frys behövs visserligen dessutom men den placerar jag i garaget! Inga problem.

Kommentarer
Postat av: Margareta Risberg

Vilka underbara drömmar.... det hade kunnat bli ett kul svar på frågan om måtten, jag hade säkert svarat storlek 44.

2009-05-14 @ 22:14:33
Postat av: Börje

- Först måste jag säga att maken ser oförskämt pigg ut pga all ved han klyvt.

- Mått börjar bli ett problem. L upptill och XL nedtill ungefär.

- Imaskin. Jag undrar vad Kattis som besökt SydAfrikas slum säger.

- Kom ihåg att Hemtjänsten måste kunna städa.

2009-05-15 @ 20:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0