Nu är det inte långt kvar...

Tänka sig att om en månad kommer vårt hus att stå här! I alla fall skalet till vårt hus. Såå länge har jag sagt att "vi börjar bygga i början av juni" och nu är vi snart där.



I veckan var rörmokare Birger hem till oss och tittade på ritning och gjorde en skiss på hur han tänkt lägga rör m m. Helt plötsligt fick jag en fantastisk känsla: "Bygget kommer verkligen att bli av!" Tidigare har det nog känts som en orealistisk dröm som inte går att uppnå. 

Idag kom dessutom Erik hem med John som är en av snickarna som ska sätta upp huset. John ska också göra en jordkällare till oss. Jag hade från början istället tänkt mig ett gammaldags skafferi i huset men vi insåg snart att det inte skulle passa in. En jordkällare blir perfekt. Man kan ha den som skafferi, vinkällare och dessutom förvara pelargonerna i under vintern. Efter deras besök idag är jag nu övertygad: Till jul flyttar vi in i vårt nya hus och Lena och Johan och pojkarna flyttar in i vårt gamla.

Att Lena, Johan och barnen flyttar in känns helt rätt. De planerar inför flytten och har idéer om hur de vill ha det och det är verkligen jätteroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0