Spisflytt!

Ni som är mina facebook-kompisar undrar nog var vi håller på med. Flyttar spisen från Norderön till stugan i Ragvaldsnäs? Jaa, precis så är det. Spisen vi har/hade i stugan är verkligen rabbig och har så varit i många, många år. Den SER rabbig ut men fungerar utmärkt bra! Har nog aldrig haft en så tekniskt bra spis men utseendemässigt är den verkligen i botten! Nu flyttar vi alltså vår 3-4 år gamla spis ner till Hälsingekusten och hoppas att den ska må bra där. På söndag får vi en ny spis hem till Norderön... Jag har köpt hem lite mikromat så jag klarar mig några dagar men min kära granne Alf påpekade att vi faktiskt har en vedspis. Så sant, varför klaga? Nu ger jag mig ut till vedbacken och klyver lite ved så jag kan koka rågmjölsgröten i morgon bitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0