På tapeten hos Alkes just nu!

Einar brukar pika mig för att jag är feg vad gäller färger. Jag går för det mesta klädd i svart, grått, vitt - ofarliga "färger". När jag nu ska färgsätta nya huset har jag bestämt mig för att ha genomgående mycket ljusa toner... Einar tycker att det är tråkigt. När jag igår åkte iväg för att köpa tapeter igen ropade Einar efter mig "Ta nåt grönt!". Ok, han måste väl få bestämma något i huset...


Tapeten ser GRÅ ut på bilden men den är lindblomsGRÖN! Faktiskt jätteGRÖN!

Jag har också målat lite i vårt sovrum. Här känner jag mig mer bekväm eftersom det är en av mina favoritfärger: GRÅ!



Det ser kanske ut som vitt men det är verkligen grått! Ljus grått.

Men jag har bestämt mig för att överraska min man när vi kommer till tvättstugan, badrum och duschrum. Kakelsättaren kommer nästa vecka och DÅ kommer han att få se! Spännande.

Einar förresten.. Han har åkt till Ljungaverk för att hämta mer material till huset och sedan vidare till Njurunda för att riva en lada som vi sedan ska använda som vägg i det inglasade uterummet. Efter många olika idéer om vad vi ska ha för väggbeklädnad där har vi till slut (?) bestämt oss för en ladvägg! Vi har redan nu en ladvägg i taket i vardagsrummet i gamla huset...

Kommentarer
Postat av: Anne-Christin Friman

Hej!

Det ser ju jättefint ut. Ladväggar kan bli hur fina som helst i inredning. Vi har sådan på insidan av ytterdörren på härbret.

2009-10-18 @ 09:33:59
Postat av: lisa

jag gillar verkligen tapeten. blir som att stiga in i en evig himmelsk äng varje gång man går in i rummet.

2009-10-19 @ 20:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0