Nu har den kommit!

Om man bygger ett nytt hus ska man naturligtvis ha en ny kyl och ska man ha en ny kyl ska man väl ha en kyl med ismaskin? Så tänkte jag, speciellt som jag är en storkonsument av is och har önskat mig en ismaskin i många långa år men den har inte fått plats i vårt kök... Alltid flyger isbitar runt omkring mig, jag tappar dem och plötsligt, splasch, så kliver man i en vattenpöl på köksgolvet. Einar var väl inte av samma uppfattning som jag i frågan. Kyl/frysen är ju lite djupare och bredare (och dyrare) men vad tusan!!!

Sedan kom nästa fråga... Om man bygger ett nytt hus och bestämmer sig för att investera i en häftig kyl med ismaskin ska man då inte ha en kyl med ismaskin i spegelglas??? Självklart tyckte jag det när min bror (som säljer vitvaror bl a) visade mig att det FAKTISKT finns sådana. Visserligen hade han aldrig sålt någon men känner ju sin syster som en modern, medveten kund som passar in i ett kök med en kyl med ismaskin klädd i spegelglas! Einar var inte lika säker på att detta var så himla bra... Han upplyste mig om såna tråkiga detaljer som putsning av speglar o s v...

Härom dagen fick jag ett sms från fraktbolaget som talade om att min kyl med ismaskin osv var på väg till Norderön. Jag gick och väntade hela kvällen men den kom faktiskt inte förrän dagen därpå. Nu står den här i carporten och jag kan inte vänta förrän jag får se den... Einar vill inte att vi tar bort plasten förrän det är dags att ta in den i nya köket eftersom han är rädd för repor! Omtänksamt av honom ändå.

I kväll är Einar på föräldramöte, kanske ska jag ändå göra ett litet, litet hål i plasten och titta på min spegelinklädda kyl med ismaskin?!


Kommentarer
Postat av: Lena

lycka till... du får 50 spänn om du klarar dig ifrån att göra hål på plasten.

2009-09-15 @ 20:01:25
Postat av: Stina

men mami du är för söt!!!

2009-09-16 @ 03:45:19
Postat av: Inga

Jag klarade det galant i flera veckor men.... i ett obevakat ögonblick kunde jag inte motstå frestelsen! (Den ser fin ut)

2009-10-02 @ 22:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0