Tjejkväll med Leffe

Det här var en kväll att se fram emot.

För ett år sedan slutade jag mitt vikariat på Zätagränds hälsocentral. I och för sig så hade jag fått ett nytt arbete - men det var en sorgens dag, tårar trillade. Vi hade haft ett speciellt förhållande...

Nu hade Inga-Lena ordnat en tjejkväll i hennes stuga i Marieby. Det kändes naturligtvis fantastiskt roligt att även jag blev bjuden!

Inga-Lena hämtade mig direkt efter jobbet, sedan åkte vi till Zätagränd och hämtade Lena. Inga-Lenas sambo Leffe hämtade de övriga, d v s Harriet, Pia och Agnetha (som jag träffade för första gången). Mycket skratt blev det redan här då jag insåg att Zätagrändarna köpt likadana tunikor kvällen till ära.



I Inga-Lenas kök i stugan i Marieby  -  Sekr Harriet Sekr Inga-Lena  Sekr Pia BMA Lena  Sekr Agnetha
FÄRGSTARKA TJEJER på alla sätt!

Inga-Lenas Leffe hade fullt upp hela kvällen/natten med att passa upp på oss! Först hämtning, sedan drink,  grillning, dessutom brasor i både kök, vardagsrum och bastu. Sen blev det middag, kaffe, kaka, avec. Vilken kväll vi hade! Mycket prat och mycket skratt.



Harriet och Leif

Inga-Lenas stuga ligger fantastiskt vackert belägen nere vid Storsjön i Öd. En enormt stor tomt med olika byggnader förutom själva stugan. Nere vid sjön ligger en nybyggd bastu, garage, en jättefin grillplats och naturligtvis en fin brygga och båtlänning. En drömplats att tillbringa sin sommar på.

Jag vill på detta sätt tacka dig Inga-Lena för en enormt välplanerad och rolig fest. Leffe, som faktiskt såg ut att ha roligt bland oss galna kvinnor och sedan skjutsade mig till Norderöfärjan. Sedan alla mina kära vänner för att ni är som ni är! Sluta aldrig med det!

Detta måste vi göra om!  Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0