Jag är KÄR! - I en leopard!

Einar hade varit på besök på Ixo House och kom hem igår och berättade om vilda djur som giraff, lejon, puma och leopard i form av gosedjur i naturlig storlek (ja inte giraffen men de övriga var riktigt stora) som de hade till försäljning. REA var det också och de kostade inte 3.500 kr per styck som var ordinarie pris, utan var nedsatta med 75 %... Jag hörde på rösten att Einar redan var på väg tillbaka. "Vi har ju plats bredvid öppenspisen"....

Efter att ha tänkt efter ett litet tag insåg även jag hur häftigt det skulle vara med en puma liggande på vardagsrumsgolvet, dessutom kunde vi ju använda den som "vakthund" när vi reser bort... Nisse kanske också skulle bli glad över att få en kamrat!

I morse stod vi utanför Ixo House när de öppnade och jag följde Einar i hälarna när han styrde kosan mot leksaksavdelningen. Det värsta som skulle kunna ha inträffat hade ju varit att puman var såld!!! Nu hände det sig att alla djur låg kvar på ett stort podium. Min blick fastnade inte på puman utan på en leopard som såg enormt cool ut. Det var nog kärlek vid första ögonkastet! Det var han som fick följa med oss till Norderön... Nu väntar vi på att Nisse ska komma hem... men Vad ska han heta (Jo, det är en HAN)???


Leoparden håller på att göra sig hemmastadd hos oss - Här tillsammans med en Turtle som Einar fick i julklapp av Lisa. Två av djuren i vår djurpark... åsså Nisse förstås som var först!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker detta är väldigt...exentriskt. Villan börjar mer och mer likna en Hollywoodmuseumstylebostad. Men om det gör er lyckliga.. Ett tips: Skaffa er inte en (riktig) boaorm, tydligen hade en som hade hand om en sån här i Stockholm nästan blivit uppäten av en sån. Den började bete sig märkligt, slutade äta och sov? pinnrak i sängen-tydligen för att kika in hur långt den hade kvar för att kunna få plats med människan informerades "matten" i tid av sin veterinär.

2010-02-20 @ 16:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0