Från pelargoner till palmer

Jag vill inte skryta men jag har alltid haft gröna fingrar när det gäller pelargoner. Alltid, men nu verkar den tiden vara över. Mina kära krukväxter gillade inte alls flytten. En hel del dog knall och fall i vårt nya garage under vintern och de som överlevde ser inte roliga ut...

Istället sätter jag in en bild på mina sankt paulier som börjat blomma och tycks trivas bra!



När jag kom hem igår överraskade Einar mig med en tidig morsdagspresent. Han hade varit och storhandlat växter - från en gigantisk palm till en påse med nya pelargoner! Bilen hade varit proppfull, och jag kan tänka mig det. Här kommer ett smakprov... Hoppas den kommer att trivas.



Innan regnet kommer in över ön ska jag ge mig ut och plantera om alla "plantor" sedan bär det iväg in till stan för inköp av utemöbel till nya uteplatsen + sten till en mur runt densamma. Fler bilder kommer kanske innan kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0