"..men det är verkligen ingen fin färg!" eller "Var ska jag ha pistolen?"

Till den stundande semesterresan köpte jag förra veckan en "resekostym" till barnbarnet - halvlånga byxor med jacka i samma färg - militärgrönt. Tufft! Tyckte jag...

5 ½-åringen sov hos oss i natt och jag bestämde mig för att överraska honom med kläderna i morse när jag väckte honom. Han kvicknade fort till och satte sig upp i sängen och gnuggade sömnen ur ögonen när jag började prata om resan och visade honom de nyinhandlade kläderna. Han såg lite tveksam ut när han tittade på plaggen och så kom det plötsligt: "men det är VERKLIGEN ingen fin färg!" Hoppsan, tänkte jag. Nu är det slut med klädöverraskningar. I framtiden får jag ta med honom till stan så att han får välja...

"Men det är faktiskt en militärfärg" började jag lite trevande "och det är ju jättetufft!"
"Nähä", svarade Liam "för militärer har faktiskt flera gröna färger på sina kläder!" Ok, han full koll - Kamouflagekläder menar han förstås.
"Jo, det är sant. De har såna kläder också men när de ska vara fina har de såna här kläder," försökte jag i desperation och jag såg till min glädje att han mjuknade, - speciellt när jag tog fram en snygg orange skjorta med axelklaffar.
"Okey, sa Liam, nu blir jag en RIKTIG militär!" " men var ska jag ha pistolen?"

Vi bestämde oss för att en kulspruta hängande över axeln passar nog bäst till semester-outfiten...men.... Undrar vad tullen i Qatar tycker om det?


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja du mormor du får nog ta med barnbarnet när du handlar hädanefter och sedan undrar jag om han verkligen ska åka med dig !!! Kulspruta.......

Ha nu en riktigt bra semester och du ska veta att du kommer att vara saknad.....men jag får väl försöka klara mig........

2011-03-03 @ 18:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0