Hej ni trogna!

Hej ni 10-15 st som går in på bloggen varje dag för att se om jag möjligtvis klämt ur mig några meningar idag då! Jag har slöat till.... det är bara att erkänna! Jag ska inte komma med några ursäkter om "mycket att göra" för det stämmer inte för tillfället!

För någon månad sedan var det desto mer när allt kretsade kring vårt gamla hus som skulle ställas iordning till försäljning... Än har inget hänt på den fronten. Enl mäklaren alltför många hus ute nu till försäljning. Sen kan jag tro att sälja hus på en ö kanske inte är så enkelt med tanke på färjan... rädsla att bli isolerad vid islossning och storm... men NÅGON borde väl gilla lugnet och idyllen här!? Vi hoppas och tror att en barnfamilj ska komma hit och se alla fördelar.

F ö håller vi som bäst på med planteringar på nya tomten. Lite maniskt har det blivit. Massor av träd, buskar och perenner har inköpts och planterats. Dessutom var vi i Ljungaverk och delade några plantor på tomten där för några veckor sedan - är nu jordslagna, får se om de klarar sig. Manin har gjort mig till en stor trafikfara när jag hela tiden glor in i alla trädgårdar i hopp om att få bra tips på nya växter! Har ni några förslag är jag mer än tacksam!

Nu när många har börjat eller ska börja sin semester tycker jag det är bra tid att byta jobb. Ett helt nytt jobb som kräver sina kvinnor! Jag har tagit tjänstledigt från mitt gamla arbete för att prova på något annat ett tag. Efter två dagars arbete känns det mycket spännande och utmanande. Vi får se hur det går! Jag återkommer.

Jag önskar en alla en härlig sommar! Lev livet NU!


Baksidan börjar ta form

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0