Jag är så irriterad!!!

Net1 frestade mig en dag i mars att prova deras mobila bredband. Gratis någon månad var det också! Trevliga killar som stod och demonstrerade på ICA Frösön...

När jag kom hem insåg jag, eller rättare sagt, fick jag veta av några mer tekniskt bevandrade i familjen, att detta inte skulle fungera på min IPad som jag hade räknat ut! I och med detta öppnar jag kuvertet med modemet, skriver ett snällt brev och berättar som det var att det var ett misstag. Jag tar inte ens modemet ur kuvertet utan stänger det självslutande kuvertet och TEJPAR igen med en bred brun tejp - för säkerhets skull.

Några veckor efter detta får jag ett telefonsamtal där mannen på andra sidan linjen påstår att han hittat ett brev från mig på sitt skrivbord men vart hade jag gjort av modemet? Jag behöll lugnet och berättade att jag skickat det i samma kuvert som brevet - så klart! Samtalet avslutades efter en lång diskussion om vart innehållet tagit vägen samt lite spydigt/syrligt "då stänger jag av tjänsten så att INGEN kan använda sig av den"! Han fick mig att känna mig som en skurk som tänkte lura net1...

Några veckor till gick och plötsligt får jag en FAKTURA! Nu kunde jag inte hålla mig lugn längre utan skrev ett mycket argt brev tillbaka med vändande post där jag krävde en ursäkt samt en bekräftelse på att jag var struken från deras kundlista. Inget svar!

Nu har det gått ytterligare en tid och idag får jag en påminnelse på denna FÖRBANNADE tjänst (som dessutom ska vara avstängd sen en tid tillbaka!!!) Det mail jag skrivit nu tror jag inte att de törs låta bli att svara på! Fortsättning lär följa. Kanske får vi lämna hus och hem... Är det någon som har ett bra förslag på vad man ska göra - förutom att ALDRIG låta sig påverkas av fantastiska erbjudanden av smarta försäljare!

Kommentarer
Postat av: annelie ericsson

Ta det lugnt !!! Ta ett glas vin och bli harmonisk.....Man ska ha öronproppar och skygglappar när man går förbi dessa försäljare......men som sagt nu får det säkert ett brev så att de vet att de lever........

Kram

2011-05-12 @ 20:41:40
Postat av: Ingrid Gustafsson

Min pappa "råkade" också ut för Net1 på Blå Center. Med påföljande krångel. Han har också skickat ett och annat litet brev. Samt ett brev till Svensk Handel också.

Själv hotade jag nästan en av dessa fagra gossar med stryk om de inte slutade trakassera folk. Till mataffärspersonalens jubel! Och jag, jag är ju en fridsam kristdemokrat!

2011-05-17 @ 17:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0