Visst är jag ungdomlig!?

I dag kan jag pusta ut efter många dagars städning och styling av vårt gamla hus inför försäljningen om några veckor. På eftermiddagen kom Mäklarhusets fotograf så jag hade tagit ledigt för att "assistera". Han var nöjd med resultatet och tyckte att det var ett "fotovänligt hus". Det kändes bra. Men det var egentligen inte det jag skulle berätta.

Precis när fotografen svängde ut från gården svängde en annan bil in och en man steg ur. Sedan följde följande ordväxling:

- Hej! Jag hörde av din pappa att du ska sälja huset, sa den okände mannen.
- Min pappa????? men han är död sedan några år.
- ???? Jamen han som bor granne med dig är väl din pappa? sa han förvånat och pekade på Kjells hus.
- KJELL!!! nej han är INTE min pappa. 
- Jasså? 

Om Kjell varit min pappa hade han nog varit en av de yngsta fäderna genom tiderna och därmed funnits med i Guinnees rekordbok... Bosse Målare som var här och på språng att klättra upp på taket på uthuset för att måla, skyndade iväg med ett stort smil och hade svårt att hålla sig för skratt!

Hur som helst fick mannen en privat visning av huset och åkte så småningom iväg hem mot stan.

Antingen hade han inte "alla hästar hemma" eller så tyckte han att Kjell såg mycket gammal ut eller kanske tyckte han att jag såg väldigt ung ut! Jag tror mest på det sista alternativet! 


Kommentarer
Postat av: annelie ericsson

Men helt klart är ju att du är ung !!! Men är det inte dags att du sliter dig från ön och kommer in och jobbar !!!!

2011-05-26 @ 19:14:49
Postat av: Inga

Jag tror jag stannar hemma ett tag till... Rätt vad det är verkar det ju som det dyker upp nån karl som vill kika på huset. Kan ju vara trevligt... Nee jag kommer i morgon! Men då är det ju någon annan som är ledig!!!

2011-05-26 @ 20:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0