I nod och lust

Nu ska jag beratta sanningen. Nu kommer den: Den egentliga anledningen till att vi ar har i Puerto Escondido ar p g a en fisk. Ja, inte nagon sill eller makrill utan ett stort jakla monster till fisk. En Dorado pa 25 kg som Einar tog pa spo har i PE den 5 januari kl 10.15 2007. Han har sedan dess dromt om den, pratat om den i somnen, hallucinerat, berattat om den for alla som orkat lyssna och aven for den som inte orkat. Det t o m hanger fotografier pa firren lite har och dar pa vaggarna hemma pa Norderon sa att han hela tiden har blivit pamind om denna stora handelse. Med mina matt matt har det gatt lite for langt...

Nar de sa blev bestamt att vi skulle besoka fam Gallo i Mexico City och i Acapulco sag jag nagot dromskt i Einars ogon och efter nagra dagar kom det: "Vi kanske ska ta en tur till Puerto Escondido igen nar vi anda ar sa nara?!" Med det ville han ha sagt: "Da aker vi sjalvklart till PE sa att jag far forsoka fanga Doradomonstrets storebror!". Detta anade jag forstas men vad gor man som den goda hustru man ar, man foljer sin man - i nod och lust!

Idag lordag var dagen inne. Einar gick langs stranden hela morgonen for att hitta den bat som skulle vara stor nog att frakta hem den stora fangsten. Sjalv tycker jag inte att storleken har sa stor betydelse utan riktade in mig pa batagaren (vi skulle ju vara ute tillsammans i fyra timmar!). Jag fann nagra trevliga killar.... och som tur var hade de en bat som Einar godkande.

image28

Ingas  strandraggare med fangst i mitten (Einars kommentar)

Vi hade varit ute i nastan tva timmar utan att vi sett nagon tillstymmelse till fisk (enbart nagra vattenskoldpaddor) nar det plotsligt rock till i Einars spo. Langt ute till havs fick vi se en bjasse till svardfisk som hoppade hogt. Eftersom jag ar dalig pa att beratta fiskehistorier slutar jag berattelsen har men Ni kan vara sakra pa att den kommer att berattas om och om igen under det kommande aret. Det varsta ar att jag troligtvis blir tvungen att folja med Einar hit igen om ett ar eller sa. Men vad gor man inte for sin man. I nod och lust...

image29

Einar kanner efter om han kan lyfta firren pa ca 20 kg.


image31

Svardfiskmiddag pa hotellet med var nya bekantskap Andreas 82 ar. Norrman bosatt sedan 1950 i USA, ute och backpackar i Mexico! Einar berattar en fiskehistoria...


(PS. VI har pa omvagar hort att var yngste son har gett sig in i stand-up-branschen, stammer det?)

Kommentarer
Postat av: Stina

det stämmer.. vilken fågel har viskat i era öron ;)

2008-03-16 @ 14:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0