Fredagsmys och Barbiepynt!

Jag är snart 55 år. Gammal kan vissa tycka, även jag ibland... men vad spelar ålder för roll - egentligen? Vi har ett enda liv och varför inte leva det här och nu och njuta av de ljusglimtar som finns i livet. Som i kväll... jag har lite av "lilla julafton" i väntan på morgondagen. Jag bakar, pyntar och njuter av stillheten i huset. Ljusen brinner...

Barbieklubbens årsmöte 2009 äger rum här hos mig i morgon och det är en stor händelse. Mycket ska ordnas, allt ska vara perfekt. Det är nästan som bröllopet för några veckor sedan.


Barbie och Ken från 1962-63. På certifikatet från Barbieklubben kan man läsa att jag Inga Danielsson var gruppledare, sedan är medlemmarna uppräknade. Min lillebror Ove var också medlem, då 5 år gammal, och jag kan egentligen inte förstå hur han kvalificerade sig till klubben men antagligen var jag tvungen att vara barnvakt den kvällen vi bildade föreningen... Hur som helst får han inte vara med på våra årsmöten trots hans tjat varje år!



Denna skylt kommer att möte mina Barbiekompisar ute vid vägen i morgon när de kommer till årsmötesförhandlingarna.
Ni är så välkomna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojojoj.. jag som tänkte komma hem en sväng imorgon men Ove och vi får nog vänta till en annan dag ;) hehe vi firar på söndag! ha en trevlig lördag med barbie-gänget! :)

2009-08-21 @ 23:46:21
Postat av: Stina

det var jag som var föregånende talare :)

2009-08-21 @ 23:48:29
Postat av: Inga

Stina! Du är så välkommen hit. Förutsättningarna att du ska bli en perfekt Barbie är bra mycket större än Oves. Vi ses i morgon!

2009-08-22 @ 00:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0