Inga - Vardag? Redan? Nej, inte för mig!

Idag har jag gått som i en dagen-efter-bröllopet-dvala fast det var i förrgår! Jag har gått som på små moln, precis som det var jag som nyss gift mig! Känslan efter bröllopet lever verkligen kvar och jag hoppas att den kommer att finnas där länge! Jag har kommit på mig själv att småfnissa åt händelser som utspelade sig under denna festkväll. Många roliga episoder skulle man kunna skriva om här men jag tror att jag väntar någon tid tills det "lagt sig".

Igår städade vi upp efter festen. Vi var många som hjälptes åt...  De som övernattade på Wilhelmsberg kom förbi innan de åkte vidare hemåt. Ett handtag här och ett där och snart var det städat. Som jag berättade igår fanns det mycket mat kvar och över 30 personer kom och åt lunch under dagen. Jätteroligt! Det blev som en liten extrafest.

Jag har glädjen att få ha Lisa hemma hos mig/oss några dagar till. Tidigare har jag pratat med henne om att vi verkligen måste göra slag i saken och rensa vinden på uthuset under sommaren. I morse  klättrade Lisa upp på vinden för att börja röjningen... "Tyvärr" är det för soligt och varmt idag så det blev alltför hett för storstädning. Vi får nog ta det till hösten.

Själv plockade jag undan "lik"/matrester m m efter festen och funderade samtidigt över vad vi skulle kunna ge Gerd (Stina och Lenas gudmor)  i present då hon fyller år idag. Hade ingen lust att åka in till stan för att köpa något som hon inte behöver... När jag pratat med henne i telefon på morgonen och hon berättade att hon skulle ha över 20 personer på middag ikväll slog det mig att jag hade presenten som i en liten ask - Rester från festen! I en stor påse stoppade jag: En jättepåse chilinötter, 2 färska ananas, en stor påse physalis, en påse korvbröd, en flaska vin och fyra rosa ljuslyktor. Lisa och jag åkte hem till Gerd som stod och lagade mat till familjen som skulle komma på kvällen. Hon blev jätteglad över presenten, tyckte faktiskt att det var den bästa present hon kunnat få med tanke på alla som skulle komma på kvällen.

Erik kom hit idag och började titta på eldragningen som i högsta grad börjar bli aktuell. Tillsammans gick vi rum för rum och bestämde var ljuspunkterna skall sitta. Det är viktigt att vi tänker igenom detta noggrant nu så att vi inte kommer på efteråt att just där skulle vi nog ha en lampa... Så lite sladdar som möjligt!!!

Petter kom hem med Mirja och efter mat åkte de iväg till Andersön för att plocka bär och njuta av vädret och ledigheten.

Einar är nu i Ragvaldsnäs och i dag har farfar Lars jordfästs i Njurunda kyrka.

Här kommer Dagens Bilder:

Kök/Vardagsrum som börjar ta form! Detta kommer att  bli mitt favoritrum. Öppet och ljust. I  veckan kommer fönstren att sättas in.




Kommentarer
Postat av: Anne-Christin

Ja, jag kan bara säga tack för att du delar med dig av allt roligt som händer i familjen.

2009-08-03 @ 21:52:26
Postat av: Per

Det där ser ut som kök/allrum va....ni ska då alltid vara värst....suck....det ser himla spännande ut med alla fönster....

Skicka mera bilder...

2009-08-09 @ 23:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0