Mina pelargoner!

Jag förstår ju att ni ofta funderar på vad det blev av med mina pelargoner. Här kommer svaret. Några morgonbilder från uterummet.





Just nu pysslar jag speciellt om två skott som jag köpte på tradera i våras. Ett är en ljus-ljusrosa gammaldags pelargon som jag minns att farmor hade när jag växte upp. En annan pelargon heter red rosebud och har inte slagit ut än men varje blomma i blomställningen kan liknas med en ros har jag sett på bild. Det ska bli spännande att se. Just nu har den fyra knoppar! Jag återkommer med bild när den slagit ut. Visst blir man glad av pelargoner! Börja samla du också! Synd bara att det är så kort tid de blommar men det är härligt att få gå och längta också! Vad lite det behövs för att bli glad. En liten pelargon...

Jag lägger också till en bild på en tomatplanta som jag köpte igår (Buketten, Lillänge). Kunde inte motstå den. Jag har ju lagt ner min tomatodling men varför hålla på när det finns så här fina exemplar att köpa. Visst är den söt? Man kan ha den stående mitt på bordet och sen är det bara att ta för sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0