Inga - Årets första vårdag!

Vaknade tidigt i morse och konstaterade att solen sken in genom fönstret! Härligt! Äntligen sol! Skickade ut Einar för att gräva en solgrop där jag skulle placera mig resten av dagen. Nu blev det inte det strålande vädret som jag trodde skulle bli i morse men någon timme fick vi njuta i gropen i alla fall...


Utsikt från solgropen till nya tomten - Där kanske vi sitter och solar nästa år
vid samma tid.


After walk - Uppladdning inför melodifestivalen... Einars favorit Nanne G
hörs i högtalarna från uterummet. Synd bara att hon inte är med i kväll!

Pratade just med pappa Sven i Ljungaverk som berättade att bror Börje och svägerska Eva befinner sig i Stockholm och ska bevista schlagertävlingen. Så också våran egen Stina med kompis som också har någon VIP-biljett att "glassa" med kändisarna efteråt. Alltså är familjen väl representerad i Globen. Det kanske är fler i släkten som är där??? Skriv och berätta!

Pappa berättade också att han blivit i inblandad i mysteriet med mobiltelefonen. Han hade blivit uppringd av en dansk under veckan, troligtvis samma som ringde mig men trodde att det var en skämtare som ringde och la på luren.  Alla ni som försöker lösa gåtan - detta är ytterligare en pussenbit!!! Är det fler av Er som blivit uppringda?



 
Einar njuter


Så även jag....

(De här två närbilderna bjuder vi er på - Bara för att vi är så generösa och för att
det är lördag )

Nu är det dags för middag. Sedan blir det en del förberedelser inför kvällens stora begivenhet. Chips, ostkrokar och popcorn... Hur ska det gå? Vem vinner? Kommer Caroline af Ugglas att ta hem segern? Många viktiga frågor att ställa...

Nu avslutar jag för idag men DU får mycket gärna fortsätta att skriva, jag behöver fler alternativ till lösningar på mobiltelefonmysteriet!

Kommentarer
Postat av: Anne-Christin Friman

Hum-hum ursäkta att jag förpestar första vårdagen- i dag har vi avnjutit den i solen utanför härbret - men måste berätta att SANDLÅDAN i backen hos Gunnar N är BORTA!!! Märkte det när vi for in till stan på eftermiddagen. Dansken igen?? Usch, fy, ruggigt!

2009-03-15 @ 17:35:28
Postat av: Inga

Ja, vad ska man säga. Det börjar med en mobiltelefon och slutar med en ..... sandlåda. Tror du att sandlådan flyttades efter att vi kommit hem och dansken var hit och vände? I så fall kanske telefonen följde med... Vi måste kanske börja med en "nattpatrull" på Norderön, speciellt nu när väglyset släcks ner.

2009-03-15 @ 18:14:18
Postat av: Anne-Christin Friman

Jaa, det tror jag. Jag tror också att det finns en del "deckarförfattarfrön" på Norderön. (Om du inte berättar det för någon så tror jag: Sandlådan finns under snövallarna, men det blir inte lika spännande om man vet det). Men om vi betalar 10 000 kronor så får vi kanske tillbaka väglyset!!

2009-03-15 @ 20:25:47
Postat av: Börje

Undrar om det blir något när man ser Byggmästaren in action ?

Passerar just Katrineholm tågledes. Håller ögonen öppna efter alla din mobil.

2009-03-17 @ 16:36:27
Postat av: Börje

Undrar om det blir något när man ser Byggmästaren in action ?

Passerar just Katrineholm tågledes. Håller ögonen öppna efter din mobil.

2009-03-17 @ 16:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0