En påspåse måste man ha!

Idag har jag sytt min första påspåse! Genom facebook fick jag precis veta att någon i min vänkrets, vi kan kalla henne Barbie-Bettan, inte vet vad en påspåse är för nåt! Tanken slog mig att det kanske finns fler som inte vet vad en påspåse är och som då naturligtvis inte hade en aning om att en påspåse måste man ha!

En påspåse använder man till att stoppa ner sina plastkassar från Domus, ICA, Willys m fl. Ofta ligger plaskassarna och tar upp plats i ett skåp eller i en låda. Har man en påspåse frigör man plats till annat...

Så här chickt blev det när jag sydde min påse i samma tyg som jag använde när jag klädde om köksstolarna för några veckor sedan! Så...

fram med symaskinen nu och sy dig en PÅSPÅSE! Det måste man ha!


Kommentarer
Postat av: Per A

Hej! Min syster Birgitta, sydde påspåsar, som all fick i jul klapp....inte så stor som din, men de hade en öppning med gummiband resår i botten också, så man kunde dra ut påsarna där....

Numera använder vi IKEA´s bärkassar när vi handlar mat.....



Ha det bra på er solsemester.....hoppas ni inte bränt alla biljettpengar nu....:-)

2010-02-28 @ 15:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0