Jag har inte enbart en släng av demens - tydligen är jag blind också!

Den 13 december flyttade vi in i vårt nya hus. När jag måndag tidig morgon den 15 december skulle iväg till jobbet, hinna med färjan kvart i 7, bråttom, bråttom, hittade jag inte mina nyinköpta vinterstövlar. Ja sånt kan ju hända, speciellt när man flyttar. "De dyker väl upp i kväll" tänkte jag och hittade, som tur var, mina MC-kängor i en flyttlåda... men dagarna har gått. Sporadiskt har jag letat i huset, i de 10-tal flyttlådor som fortfarande står i garaget, frågat Lena ett antal gånger om hon inte sett mina kära vinterskor i gamla huset. Men nej... Jag har därför dag efter dag traskat runt i mina klumpiga MC-kängor.

Nu hade jag närapå gett upp. Tänkte att de blev säkert slängda av misstag i flytten men det har liksom tagit emot att köpa ännu ett par ...

Idag städar jag. Skulle ställa in lite skor i garderoben i hallen. Vad får jag se om inte mina vinterstövlar som står där snyggt och prydligt!!! Ja, vad säger man... Tur  att jag fick synen tillbaka kan man väl säga.
Einar tittade lite konstigt på mig innan han drog iväg till stugan... men så farligt var det väl inte?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag blir orolig när sånt här händer. Linfröoljan jag lämnade i kylen har gått ut(2 månaders hållbarhet) men råder dig att köpa nytt-ska vara bra mot demens. Blind tror jag inte du är, men kanske kollade du inte riktigt igenom skohyllan, kan vara att jag la dit dem där i ett tidigt skede av flyttningen men sedan frågade du ju efter dina vinterskor och jag minns inte heller att du hade vinterskor där-detta är alltså ett mysterium för mig också. Kanske en tomtenisse lånade dem ett tag, vem vet. Men oroa dig inte-blir bara värre då! :)

2010-02-13 @ 18:13:24
Postat av: Petter

jag ser inga stövlar..kan du beskriva exakt på bilden, så jag kan se dem. är det här något slags finn fem fel utan några fel, en kugge utan svar...fågel fisk eller mittemellan?

2010-02-15 @ 22:25:53
Postat av: Inga

Få se nu... druckit lite ur Lisas linfröolja... luktade ganska illa efter några månader så jag blandade ut den med något som jag inte riktigt vet vad det var... ser nu lite suddigt! Ser faktiskt ingenting alls! Var är stövlarna???

2010-02-19 @ 22:26:30
Postat av: Lisa

Gammal linfröolja är skadligt tydligen. Gör inte om det igen så blir det nog bra.

2010-02-20 @ 14:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0