Snart dags för yoga...

Så tog jag "tjuren vid hornen" idag och ringde "Yogashala" i Östersund som Petter rekommenderade och förklarade det akuta läget. Pratade med en ung förstående tjej som berättade att det inte var ovanlig med äldre damer i nybörjargrupperna. Det fanns nog t o m någon som var 56 år! Det känns ju bra... eller inte! Hade på nåt vis känts bättre om hos sagt 76 år! (som inte heller är någon ålder att snacka om!!!).

Efter att ha diskuterat och resonerat fram och tillbaka bestämde vi oss för att Ashtangayoga nog skulle passa bäst. En grundkurs börjar vecka 17 så jag har några veckor på mig att förbereda mig på. Avgiften är nu betald så att dra sig ur finns ej som alternativ.

Jag är glad att min vän Annelie bestämt sig för att börja också. Om det visar sig att vi är totalt obildbara när det gäller yoga vet jag att vi i alla fall kommer att ha roligt!



Effekter av ashtangayoga

  1. Ger fastare och mjukare muskler, avlägsnar onödigt fett och ger en lätt och energisk känsla.
  2. Renar kroppen från de gifter som samlas genom en ohälsosam livsstil och återför förlorad livskraft till kroppen.
  3. Håller kroppen och sinnet ungdomligt, friskt och livskraftigt.
  4. Utgör effektiv träning kombinerad med olika sporter och fritidsaktiviteter.
  5. Minskar risken för sträckningar och skador.
  6. Förbättrar immunförsvaret och ämnesomsättningen.
  7. Förbättrar syreupptagningsförmågan, kvaliteten på andningen och medvetenheten om andningen.
  8. En forskningsresa i din kropp och ditt sinne.



Kommentarer
Postat av: annelie ericsson

Jo jag tackar !!! Jag har varit in och titta på det här ! Vet du vad du har anmält oss till ? Hur i hela friden ska det här gå till, jag kan ju knappt böja mig.......ja men som sagt roligt blir det nog coh förhoppningsvis är det bara du och jag på den här kursen......

2011-03-29 @ 21:09:22
Postat av: Ingrid Gustafsson

Hoppas de andra kursdeltagarna är förvarnade...

Kommer ni att filma något???

2011-04-08 @ 13:58:30
Postat av: Inga

Ingrid! Jag har en känsla av negativism i ditt inlägg... HUR kan det komma sig? Jag säger bara: Du kommer att bli förvånad över den snabba förvandlingen! Naurligtvis kommer en film att göras!

2011-04-08 @ 21:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0