Einar Nya krokodiler

Nu är det snart dags för en av årets höjdpunkter...påskfiske efter öring i Ragvaldsnäs efter Hälsingekusten.

Dotter Lena som redan är inbiten fiskare ska med och även barnbarn Liam snart 4 ska väl förhoppningsvis bli fiskbiten. 

På sportfiskenät brukar vi ta åtskilliga vackra fiskar varje år. Trots idoga försök har vi inte lyckats fånga dem på spö och krok. 

Men nu ska det ske!
Ett antal nyinköpta flugor på "blocket" ska göra susen. Det är inte något jag bara tror...jag vet det!

Utan optimism får man ingen fisk...det lärde min kära far mig. Att det sedan finns omständigheter som man inte råder över är ju en annan sak. Fel väder, fel vindriktning, fel månstånd, fel vattentemperatur mm.  Ni kanske känner igen dessa omständigheter som står utom fiskarens kontroll.

Egentligen skulle man ju bara ta med ägg, pärer, pilsner och lite salt och visa barnbarnet vilken hejare till morfar man är, men jag är inte helt säker på att Liam skulle uppskatta det fullt ut även om fiskelyckan blir god.
 
Återkommer med resultatet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väntar med spänning på att få höra den spännande fortsättningen. Lycka till!

2009-04-07 @ 10:33:30
Postat av: Börje

Det här låter spännande. Vi kanske syns på ICA Bommen så får man höra hur det går. De har annars en utmärkt fiskdisk i avvaktan på att Rökeriet ska komma igång. Vi har maria på akuten nu men prognosen ser bra ut så det borde bli lungt i helgen.

2009-04-08 @ 20:14:38
Postat av: Lena

nu är brödet bakat och fiskarmössan packad! Nu åker vi än en gång mot påskfisket! De som väljer att stanna hemma pga att vi inte kan duscha på 4 dagar får helt enkelt skylla sig själva! Jag och pappa är glada bara vi slipper duscha på 4 dagar, det är en anledning nog att åka! :)

2009-04-09 @ 06:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0