Skrivande kvinnor!

Fick ett trevligt telefonsamtal i helgen från en kvinna som vill starta upp vår vilande Östersundsgrupp i Skrivande kvinnor i Jämtland. Det känns jätteroligt att börja om igen. Vid första träffen kommer vi att vara tre kvinnor. Kanske just du som läser detta och bor i Jämtland har lust att haka på?


The Match!

För snart två veckor sedan bjöd Stina med mig till Stockholm/Råsunda på Sverige-Holland. Jag pratar alltså om The Match! Jag som aldrig sett en fotbollsmatch "livs levande" förut förutom när mina barn spelade i låg- och mellanstadiet, vilket kunde vara nog så spännande! Min fotbollsfantast till dotter hade innan matchen fullt upp med att peppa mig och få mig att se tjusningen med levande fotboll. En mor som trott att idrottsarenor mest användes till rockkonserter och har svårt att hålla rätt på idrottsbegreppen.

Hur som helst skulle det ju bli en trevlig resa med min dotter och sedan få träffa äldsta dottern Lisa med pojkvän Patrik samt, inte minst, kusin Maud där vi skulle övernatta!

Som alla vet blev det ju en kanonmatch som kanske går till historien! Och JAG var där. Även om jag hade ett ryggskott som var på tillbakagång hoppade jag upp och ner under matchen och levde mig in i alla händelser som den värsta fotbollsnörden! Faktiskt bland det roligaste jag varit med om!


Rolig träff med Patrik, Lisa och Maud


Vi vann!!!


Ärevarv!


Dagen efter - Stina går igenom sportbilagorna

Pelargonsällskapet!

Efter nedan beskrivna båttrauma gick jag ur facebook och anslöt mig istället till Pelargonsällskapet som jag tänkte skulle hjälpa mig att få ro i själen. Hädanefter skulle all min fritid ägnas åt pyssel med mina 25 pelargoner och med Pelargonsällskapets hjälp skulle jag vid sommarens slut ha de vackraste pelargonerna man kan skåda! Förra vinterns fiasko då jag trodde att det perfekta sättet att övervintra pelargoner var i jordkällare blev ju en flopp. Hela min pelargonsamling dog! Möglade! Pelargonsällskapet skulle nu ge mig råd och stöd även här!

Det som hänt nu, när jag studerat Pelargonsällskapets skrifter, är att jag blivit mer förvirrad än någonsin! Som jag kan tyda de råd jag fått till mig är att man tydligen kan göra precis vad som helst! Det finns inte endast en enda lösning för att lyckas. Man måste prova sig fram.

Nu har blommorna blommat ut och jag har i år, istället för jordkällaren, placerat dem i fönstren i garaget och i tvättstugan, där det är lite svalare. Där får de även ljus från små lampor i varje fönster som lyser dygnet runt. Det ska bli intressant att se hur jag lyckas... Fortsättning följer.




Trauma

Någon gång händer det att man råkar ut för något i livet som gör att man får en tankeställare om vad som är viktigt i livet. Vid ett sådant tillfälle kan det hända att man bestämmer sig för att göra en paus i bloggandet samt lämna facebook.

Einar och jag åkte ut med vår båt en härlig sensommarkväll för att göra en kort tur utanför vår brygga. Eftersom det var en så fantastisk kväll gjorde vi en lite längre tur...

För att göra en mycket lång historia kort kan jag bara säga att även på Storsjön kan vädret växla mycket snabbt och våran lilla tur slutade med att vi fick tillkalla sjöräddning, som i och för sig inte kunde rädda oss utan låg och bevakade tills vår vän Gunnar (som är en van livräddare) kom och bogserade oss till land.

Jag är ju sedan tidigare mycket sjörädd så denna kväll/natt har satt sina spår! Märkligt nog så lägger sig det mesta och nu är jag åter på banan. Är tillbaka i facebook och efter att ha bloggat en vecka i landstingets blogg känner jag att det faktiskt är jätteroligt att skriva och en förbannat båttur ska inte hindra mig!


Vår båt ligger risigt till! Tror den får tillbringa nästa sommar på landbacken!

Vilat klart

Tror att jag vilat klart nu...

RSS 2.0