Det är verkligen förkylt...

Tog en extra ledig dag idag för att ta det lugnt, mysa och förbereda inför nyårsfirandet. Vad händer? Jo, jag blir genomförkyld! Feber i går kväll och i natt och ur kurs idag för att göra något alls. Nu känner jag dock att livet är på väg tillbaka... I morgon gäller det. Dessutom är det dags att boka resa... Ska ske torsdag kl 15.00 - information till de som är inblandade! Kramar och god natt

Någon i vår familj sitter inne på ett problem...

Efter förra årets succé med ringdans runt granen/huset så förstår jag att minst en i min familj har planerat in detta som julevent även i år. Nu till problemet, vi kommer berikas med -29 friska grader under självaste julafton så byt nu event eller köp med dig en flaska med något värmande.
over and out /Stina

Aja baja...


Hungrig, hungrig! Bråttom, bråttom! Upp till personalmatsalen... Köpa god grekisk köttfärspaj... Ner till vårt eget mysiga kök i hus 12 plan 3 (!)... Hämta kniv och gaffel... Hämta ett glas vatten... Törstig! ... Dricker ett glas vatten... Mer törstig... på väg att hämte ett glas vatten till när jag inser vad jag gjort!... "Sonia! (som sitter mitt emot mig och äter sin lunch) Titta vad jag gjort!" - Jag visar henne mitt tomma vattenglas - "Jag har druckit ett glas vatten! K-R-A-N-V-A-T-T-E-N!!!" Hur kunde det bli så! (Egentligen inte konstigt när vi dricker vatten direkt från kran hemma på ön). Det kändes för en stund som jag druckit riktigt äckligt bajsvatten, och det var det ju faktiskt.

På eftermiddagen hade Sonia, som är av en omtänksam sort, satt upp denna skylt vid vattenkranen:





Kommer "nog" aldrig mer att dricka detta vatten förrän kommunen ger klartecken! Viva Norderövattnet!


Lycka är....

I ett par veckors tid har jag "plågats" av en ömhet baktill vänster fot, nedre delen av hälen närmare bestämt. Det har känts som om jag haft en sticka under skinnet men det har varit stört omöjligt att se - sitter ju lite illa till. Idag på jobbet nämnde jag detta för arbetskamrat M som utbrast: "Hälsprickor!!! Det har jag haft och en gång så....." Sen fick jag en målande beskrivning av hennes värsta hälspricka och den var inte att leka med. Jag fick en känsla av att jag snabbt måste göra något åt mitt lilla problem... 

M tog genast med mig till sjukhusapoteket. Där kunde man välja mellan många salvor och plåster m m men M som har erfarenheter av detta "tillstånd" pekade ut den allra BÄSTA sorten till mig. 

På vägen tillbaka till arbetsplatsen, när jag gick där i korridorerna svängande min påse, kände jag mig glad och lycklig! "Tänk att, här går jag med en ond häl och har fått hjälp att hitta den bästa salvan att smörja den med. Kanhända att i morgon när jag vaknar är det onda över!"

Sen blev jag lite sorgsen........ Det var faktiskt inte länge sedan det skulle till bra mycket mer  för att jag skulle känna lycka - än en tub hälsalva! Vad vill det säga?


Aj, aj, aj...

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.2540855-tappade-tio-kilo-pa-grund-av-parasiten-i-ostersund En sundsvallsbo (möjligen två) har besökt Östersund och blivit smittad!!! Stor rubrik i ST! Hoppas du sundsvallsbo tillfrisknar snart. Snart kommer det en ursäkt från Östersunds kommun. Det tar vi väl för givet ...alla andra 7000-10000 smittade,

Nya ord

Ett nytt ord i mitt vokabulär som jag denna vecka känt av rent kroppsligen är.... Cryptosporidium

Andra ord som vi fått lära oss genom åren är bl a ..... Bogvisir och ..... Tsunami.

Eyafjallajökul räknar jag också dit. Einar och jag var faktiskt till Island i sommar för att se en skymt av vulkanen men tyvärr... vädret var emot oss!

Kan du komma på fler ord som vi fått lära oss genom naturkatastrofer e dyl?

RSS 2.0