Leo - Ett skräckinjagande monster!

Nu kan jag berätta det! Sedan vi flyttade in i huset har vi inte haft lås på huset. Vi har haft ett handtag på ytterdörren men låset har saknats. Istället har vi haft en tejpbit över hålet så att det inte skulle dra så kallt nu när det varit neråt -35 grader! Ni vet hur det är... det blir bara inte av!

Leo har ju bott hos oss i en vecka nu och har fått göra rätt för sig. När vi åkt till våra jobb på morgonen har vi placera detta skräckinjagande monster innanför ytterdörren så eventuella inbrottstjuvar skulle bli skrämda, bajsa i byxan och dra sin kos! Visst ser han farlig ut!?,



Nu gör sig tjuvarna inget besvär längre. Lås och larm är fixat i helgen! men jag tror att Leo får ligga kvar "på-utifall-att"!

En påspåse måste man ha!

Idag har jag sytt min första påspåse! Genom facebook fick jag precis veta att någon i min vänkrets, vi kan kalla henne Barbie-Bettan, inte vet vad en påspåse är för nåt! Tanken slog mig att det kanske finns fler som inte vet vad en påspåse är och som då naturligtvis inte hade en aning om att en påspåse måste man ha!

En påspåse använder man till att stoppa ner sina plastkassar från Domus, ICA, Willys m fl. Ofta ligger plaskassarna och tar upp plats i ett skåp eller i en låda. Har man en påspåse frigör man plats till annat...

Så här chickt blev det när jag sydde min påse i samma tyg som jag använde när jag klädde om köksstolarna för några veckor sedan! Så...

fram med symaskinen nu och sy dig en PÅSPÅSE! Det måste man ha!


Lördagsmys med Leo, Lena, och Nisse








Lilla Liam har vattkoppor över hela kroppen!

Jag är KÄR! - I en leopard!

Einar hade varit på besök på Ixo House och kom hem igår och berättade om vilda djur som giraff, lejon, puma och leopard i form av gosedjur i naturlig storlek (ja inte giraffen men de övriga var riktigt stora) som de hade till försäljning. REA var det också och de kostade inte 3.500 kr per styck som var ordinarie pris, utan var nedsatta med 75 %... Jag hörde på rösten att Einar redan var på väg tillbaka. "Vi har ju plats bredvid öppenspisen"....

Efter att ha tänkt efter ett litet tag insåg även jag hur häftigt det skulle vara med en puma liggande på vardagsrumsgolvet, dessutom kunde vi ju använda den som "vakthund" när vi reser bort... Nisse kanske också skulle bli glad över att få en kamrat!

I morse stod vi utanför Ixo House när de öppnade och jag följde Einar i hälarna när han styrde kosan mot leksaksavdelningen. Det värsta som skulle kunna ha inträffat hade ju varit att puman var såld!!! Nu hände det sig att alla djur låg kvar på ett stort podium. Min blick fastnade inte på puman utan på en leopard som såg enormt cool ut. Det var nog kärlek vid första ögonkastet! Det var han som fick följa med oss till Norderön... Nu väntar vi på att Nisse ska komma hem... men Vad ska han heta (Jo, det är en HAN)???


Leoparden håller på att göra sig hemmastadd hos oss - Här tillsammans med en Turtle som Einar fick i julklapp av Lisa. Två av djuren i vår djurpark... åsså Nisse förstås som var först!


Jag har inte enbart en släng av demens - tydligen är jag blind också!

Den 13 december flyttade vi in i vårt nya hus. När jag måndag tidig morgon den 15 december skulle iväg till jobbet, hinna med färjan kvart i 7, bråttom, bråttom, hittade jag inte mina nyinköpta vinterstövlar. Ja sånt kan ju hända, speciellt när man flyttar. "De dyker väl upp i kväll" tänkte jag och hittade, som tur var, mina MC-kängor i en flyttlåda... men dagarna har gått. Sporadiskt har jag letat i huset, i de 10-tal flyttlådor som fortfarande står i garaget, frågat Lena ett antal gånger om hon inte sett mina kära vinterskor i gamla huset. Men nej... Jag har därför dag efter dag traskat runt i mina klumpiga MC-kängor.

Nu hade jag närapå gett upp. Tänkte att de blev säkert slängda av misstag i flytten men det har liksom tagit emot att köpa ännu ett par ...

Idag städar jag. Skulle ställa in lite skor i garderoben i hallen. Vad får jag se om inte mina vinterstövlar som står där snyggt och prydligt!!! Ja, vad säger man... Tur  att jag fick synen tillbaka kan man väl säga.
Einar tittade lite konstigt på mig innan han drog iväg till stugan... men så farligt var det väl inte?


Inga - Den omtalade Soffan...


Stina efterfrågade bild på nya soffan. Här kommer några. Den ser väl hyffsad ut på bilderna men snyggare i verkligheten - En svart skinnsoffa (förlåt Lisa!) kan väl inte se ut på så många olika sätt... Hursom helst så passar den in i rummet.





Einar har hittat sin plats!

Inga - En doft av bullar...

Nu doftar det nybakade bullar i huset. Förbereder kvällen. I kväll har vi nämligen LYSKVÄLL här på ön. Det innebär att vi tänder ljus och marschaller och har olika aktiviteter i ljusens sken. Det blir allt från promenad och skidåkning till bingo och kolbullar. I hembygdsgården kommer vi att visa den gamla Norderöfilmen från 1950-talet och serveras kaffe, bullar (just det!) och kakor (som Lena bakar just nu). Vi hoppas på en trivsam kväll!


Inga - Tapetseri av högsta klass!

Vaknade med en känsla som "idag kan inget stoppa mig"! Efter att ha utfodrat Liam, Petter, Einar och mig själv med en rejäl frukost, plockade jag fram tyg och sax och håller nu som bäst på att klä om köksstolarna. Vad tycks? Snyggt om jag får säga det själv! Efter detta blir det Lisas spanskakurs inför semestern om en månad.


Lär dig spanska med The Rolling Stones-Lisa




Jag har samlat över 100 andra lärasigspanskamumsbitar
här: http://www.youtube.com/user/11111love111111 se spellistan till höger
där det står "castellano"(den vanligaste spanskan). Enjoy! xLx

RSS 2.0