Inga - Varför blogga?

Då frågan kom upp i helgen ska jag försöka mig på ett svar. Nu kan ju jag enbart svara för mig personligen men det kanske passar in även på andra.

Varför bloggar jag? Jag har alltid tyckt om att skriva. Skriva uppsatser i skolan, dagböcker hemma, resedagböcker på resa, ja jag har skrivit så fort jag fått chansen. Ibland har det blivit några verser till någon som fyller år o s v. Alltså inga avancerade saker.... De senaste åren har jag varit med i en skrivargrupp i Östersund som kallas Skrivande kvinnor i Jämtland där vi skriver, läser upp för varandra och pratar mycket om det skrivna. Det har verkligen varit roligt. Kvällar att se fram emot.

Varför skriver man då? Naturligtvis är det ett sätt att uttrycka sig på, att nå fram med ett budskap. Mina budskap är väl oftast inte så seriösa, jag tycker mest om att skriva för skoj skull med glimten i ögat och med en liten knorr där det kanske finns lite allvar i botten - Lite "krönikeaktigt" skulle man kanske kalla min skrivarstil.

Varför blogga då och inte istället sitta hemma och skriva och "spara i skrivbordslådan". Jag har en del i "skrivbordslådan" också...  En anledning till att blogga är att man ofta får feedback. Direkt som en kommentar eller någon ringer, skickar sms och berättar att de läst bloggen och tycker att det är roligt att jag skriver och det ger mig en viss tillfredsställelse och bekräftelse. "Någon tycker om det jag gör". Så är vi väl lite till mans.

Har man någonsin haft en författardröm är väl detta det närmaste man kan komma! Man får nöja sig med det lilla.

Ja, detta var väl en liten förklaring till varför just jag bloggar...

Kommentarer
Postat av: Anne-Christin Friman

Fortsätt blogga Inga! Du och även Einar har givit mig många gapskratt med ert bloggande. Ni bjuder verkligen på er själva.

Anne-Christin

2009-04-13 @ 10:45:51
Postat av: Inga

Hej och TACK för din kommentar! Jag är glad över att jag skrev nåt som du tyckte var bra! Jag finns! Jag är nån! Jag hoppas att du blir glad över att jag blev så glad att jag skrev en kommentar till dig! Att vi kan glädja varandra med så små medel är väl fantastiskt! Dagen är kanske räddad för oss båda! Nu går vi ut i solen! Kram

2009-04-13 @ 10:58:56
Postat av: Maggan och Alf

När man läser era alster kan man se att ni båda två gillar att skriva. Ni ger oss många glada skratt.

När vi ser att ngn har skrivit i eran blogg så avbryter vi annat för att så fort som möjligt få läsa det ni skriver. Vi ser fram emot näst inlägg, nästa, nästa..........

2009-04-13 @ 11:00:52
Postat av: Inga

Jättetack att Ni är så uppmuntrande och snälla men vi hade nog inte tänkt att i och med att vi skickar iväg en blogg så skulle världen stanna upp för några minuter! Fast ......... i och för sig........... varför inte!!!! Tanken är hissnande! Det blir något att jobba på!

2009-04-13 @ 11:15:42
Postat av: Mr Anderson, Califonia

Hej Inga, Jag ar verkligen glad att du/ni gor detta, men det ar som det var sagt, valdigt beroendeframkallande denna sidan jag kollar efter nya inlagg cirka 10 ganger per dag..Detta gar mig lite pa nerverna.. Mr Anderson, CA

2009-04-14 @ 08:05:24
Postat av: "Din danske venn"

I really like this blog too and even the jokes you made about me, I feel this connection to you Inga through this blog which wouldnt be possible otherwise as you are a married woman. Keep up the good spirit, lots of love,

"Din danske venn"

2009-04-14 @ 08:11:30
Postat av: Inga

I´m so happy and surprised that you found my blogg! I feel connection to you too - through my mobilphone! My jokes about you are not mean - but filled with love and thankfulness. I´ll keep up the good spirit, I promise. Love Your phonefriend Inga

2009-04-14 @ 18:34:22
Postat av: Inga

Dear Mr Anderson, Tack för att du läser min/vår blogg. Det är aldrig bra att vara beroende av något men att vara beroende av en blogg, speciellt min/vår blogg tycker jag är helt OK. Love Inga

2009-04-14 @ 18:38:39
Postat av: Per A

En himla bra förklaring....För mig och Tess är det extra värdefullt med dina/era bloggar, eftersom vi inte kan träffa er så ofta....

Keep blogging

Kram Per och Tess

2009-05-10 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0