Ryggskott lagom till pingst!

Jag har haft fullt upp med ovanligt mycket jobb och annat hela veckan. Visste dock att pingsthelgen skulle komma då vi skulle åka till stugan och mysa en dag med, som är lovat, vackert väder och sedan pingstafton med bröllop mellan Einars kusin Ann och Einars barndomskompis Bosse, något som vi verkligen sett fram emot. M a o skulle det bli en toppenhelg. Sprang en snabbis in till stan igår och hittade, till min förvåning, kläder till bröllopet - i limegrönt, snyggt - och kände mig verkligen nöjd. Einar hade skrivit bröllopstalet...  Allt var förberett och klart men vad händer??? Jo, jag får ryggskott!!! Ni som har drabbats av detta vet vad det vill säga. Nu sitter jag här och kan inget annat! Att förflytta sig från punkt A till punkt B är en stor bedrift...

De färdigpackade väskorna står kvar i hallen men i morgon får Einar packa upp dem igen. Det blir inget bröllop för oss. Det är bara att inse.

Kommentarer
Postat av: Alf

Synd Inga att ni inte kunde åka. Men som Einar säger, ni får åka på silver brölloppet i stället.

Kanske den limegröna fortfarande passar då, men om så inte är fallet får du väl ta fram symaskinen, modet återkommer ju som bekant.

Vi på Högen önskar Er en,

trevlig Pingst!

2009-05-30 @ 10:09:32
Postat av: Inga

Tack Alf för de tröstande orden! Hoppas dopet blir ett fint minne!

2009-05-30 @ 10:50:58
Postat av: <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Usch stackars dig, hoppas verkligen att det börjar släppa. Idag har vi bevistat Julias dop det blev verkligen ett fint minne. Det blev till att torka tårarna så stämningsfullt var det. Sänder dig och din onda rygg varma tankar.

2009-05-30 @ 22:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback