Lycka är....

I ett par veckors tid har jag "plågats" av en ömhet baktill vänster fot, nedre delen av hälen närmare bestämt. Det har känts som om jag haft en sticka under skinnet men det har varit stört omöjligt att se - sitter ju lite illa till. Idag på jobbet nämnde jag detta för arbetskamrat M som utbrast: "Hälsprickor!!! Det har jag haft och en gång så....." Sen fick jag en målande beskrivning av hennes värsta hälspricka och den var inte att leka med. Jag fick en känsla av att jag snabbt måste göra något åt mitt lilla problem... 

M tog genast med mig till sjukhusapoteket. Där kunde man välja mellan många salvor och plåster m m men M som har erfarenheter av detta "tillstånd" pekade ut den allra BÄSTA sorten till mig. 

På vägen tillbaka till arbetsplatsen, när jag gick där i korridorerna svängande min påse, kände jag mig glad och lycklig! "Tänk att, här går jag med en ond häl och har fått hjälp att hitta den bästa salvan att smörja den med. Kanhända att i morgon när jag vaknar är det onda över!"

Sen blev jag lite sorgsen........ Det var faktiskt inte länge sedan det skulle till bra mycket mer  för att jag skulle känna lycka - än en tub hälsalva! Vad vill det säga?


Kommentarer
Postat av: Bettan Selin

Gläds o var lycklig Inga, och fundera inte så mycket:)

2010-12-09 @ 23:02:58
Postat av: Joanna

haha, du är ju bara för härlig.. blir så glad av o läsa din inlägg!

Lycka till med hälsprickorna! ;)



Kram från oss

2010-12-09 @ 23:23:40
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Ingrid Gustafsson

Hellre hälsprickor än cryptosporider. Fast Norderön har undsluppit detta.

Funkar plåsterkrämen?

Kämpa på!

Kära hälsningar från en arbetskamrat med stora hälsprickor.

2010-12-10 @ 16:01:46
Postat av: Inga

Jag känner mig mycket bättre idag så krämen verkar fungera. Stackars dig Ingrid med stora sprickor! Jag har jätteont fast jag inte fått några sprickor än.

Apropå cryptosporider så gör jag tydligen mitt bästa för att insjukna "på riktigt" - hade ju en släng förra veckan. Har idag druckit ett glas vatten när jag åt lunch på jobbet! Så går det när man dricker vatten hemma och glömmer bort faran när man är i stan. Vi får se hur det går! Kanske ses vi på måndag!

2010-12-10 @ 17:56:30
Postat av: Annelie

Skönt att höra att du är på bättringsvägen ! Men sluta drick vatten och speciellt det där i stan !!! Nej vifår ta med oss något som tar bort alla bakterier.

Kram

2010-12-10 @ 20:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0